Lóerő

2011.10.21. 07:44

Guruló munkahely - Leteszteltük a Nissan NV200-as (x)

Veszprém - Az év kisteherautójának választott NV200 kompakt autónyi területet foglal el a parkolóból, de az oldalsó tolóajtós gép két raklapnyi áru szállítására képes, amivel alaposan feladja a leckét a konkurenciának.

Szabó Péter Dániel

Épp a kiváló városi manőverezhetőségből kovácsol előnyt az autó. A viszonylag keskeny doboz járdától járdáig 10,6, faltól falig 11,1 méter átmérőjű körön fordul meg, ami nemcsak a hasonló kapacitású furgonok, még a kisautók között is tiszteletre méltó érték. A fordulékonyság és a jó manőverezhetőség persze nemcsak a kanyaroknál, hanem szűk utcákban, keskeny kapuknál is jól jön. A tíz centiméter híján 4,5 méteres hossz még pont átlagos, a legtöbb szabvány parkolóhelyre nem kunszt beállni az NV-vel.

A magasan húzódó orr és a divatos lámpák kedves megjelenést adnak az autónak. A fényezetlen fekete műanyag lökhárító pedig kifejezetten praktikus ebben a kategóriában, csak nagyobb sérülés látszik meg az idomon.

A kisáruszállító kategóriában mára már a munkakörnyezet is sokat nyom a latban, ennek megfelelően a Nissannál figyeltek a részletekre. Az ergonómia kitűnő, a  vezetőülésről minden könnyedén vezérelhető, a magasra épített váltókar kézre áll, azonban a tesztelt változatban csupán ötfokozatú volt. Városban nincs vele probléma, autópályás tempónál azonban elkelne a hatodik fokozat, szerencsére a négykerekű rendelhető ilyen konfigurációban is.

A sofőr bal kezéhez közel egy pohártartót terveztek a japánok, ráadásul az anyósülés előredönthető, s pillanatok alatt mini íróasztallá alakítható, ami kifejezetten jó például a számlák kitöltésénél. Az autó ülése kényelmes, strapabíró anyagból készült, egyedül egy könyöktámasz hiányzott az oldaláról. Egy-két kabátakasztót is tervezhettek volna az utastérbe, de ez legyen a legnagyobb baj az NV200-at illetően.

A 731 kilogrammal terhelhető kis Nissan rakterét kényelmes megtömni, hiszen a hátsó, kétfelé nyíló ajtó mellett mindkét oldalán található egy-egy tolóajtó. Rakományrögzítőként két rövidke sín szolgál a raktér hátsó felében a falon, a padló tapadós borítású. Raktere 4,2 köbméteres, a külső méretéhez képest impozáns, a melósok még az alacsony padlószintnek is örülhetnek: rakodásnál nem kell magasba emelni a nehezebb rakományt.

Motorja a jól ismert 1,5 literes, közös nyomócsöves, 200 newtonméteres nyomatékkal bíró 85 lóerős turbódízel: ennél jobb erőforrást elképzelni sem lehetne a kisfurgon mozgatására. Lendületesen indítja meg a magas, de könnyű autót, és a városi tempó tartása sem gond, az autópályás használattól csak az ötödik fokozatban is jelentős zaj veszi el a kedvünket. Az NV200 fogyasztása ellenben nem lesz a vállalkozás terhére: városi használatban hat liter alatti értéket mértünk száz kilométerenként, de országúton ez akár 4,5 literre is leszorítható.

 

A Nissannál nagy hagyományuk van a kisteherautóknak. 1978-ban mutatták be a Vanette névre keresztelt modellt, később a Vanette Cargo és a Serena tette teljessé a gyártó kisteherautó-palettáját. Hosszabb fejlesztési szünet után dobták piacra az év kisteherautójának választott NV200-ast.

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!