2010.11.11. 15:14
A család kedvence
Veszprém - A Volkswagen Sharan ikertestvéreként is emlegetett Seat Alhambra egy korrekt, minőségi, szerethető hétszemélyes családi autó. Ráadásul a spanyol klón öt százalékkal olcsóbb lesz a népautó egyterűjénél.
A karosszéria egyértelműen a Sharanéra épült, azonban a gyártó egy picit fiatalosabb, dizájnosabb és végeredményben sportosabb külsőt szeretett volna kölcsönözni az Alhambrának: lendületesebb hátsót kapott, valamint sportosabbra szabták az első lökhárítót és a fényszórókat. Oldalról szinte nincs is különbség a kettő között.
A hétszemélyes Seat legimpozánsabb külső kelléke - az elektronikus változata egyébként feláras mutatvány - a hátsó tolóajtó. A kilincs megpöccintésével működik, kérhetjük az oldalsó, illetve a hátsó csomagtérajtóra is, akár távirányítós vezérléssel. Kényelmes és praktikus, és azon kívül, hogy hasznos, illik a kocsi összképéhez.
A kellemes külsőhöz kellemes belső párosul. Ahogy beülünk, tudjuk, ebből csak jó sülhet ki. Az ülések egyben kemények és kényelmesek is, egy jól megtermett pasas is komfortosan érezheti magát a vezetőülésben. Apa és anya mögött szintén tengernyi hely. A harmadik sorban ülők, főleg, ha gyerekek, sem panaszkodhatnak a hely miatt.
A hosszú utak során a gyerkőcök komótosan zsiványkodhatnak az amúgy könnyed mozdulatokkal le- és feldönthető üléseken. A tesztelt, jól felszerelt Alhambrában a háttámla dőlésszögállítását leszámítva minden elektronikusan vezérelt. Kapcsolók és gombok mindenütt, érintőképernyős, monitoros tolatóradar a feleségnek, eltolható, óriás panorámatető a családnak, szóval a németek nem fukarkodnak, ha extrákról van szó.
A kocsi, adatügyileg 22 centiméterrel hosszabb és 9,2 centiméterrel szélesebb elődjénél. Vásárláskor különféle motorválasztékokból mazsolázhatunk. Valamennyi erőforrás direkt befecskendezős, turbófeltöltős. A Seat elvihető 110 és 150 lóerős benzines TSI motorral, melyekhez a későbbiekben csatlakozik egy 200 lóerős is.
A dízelek 140 és 170 lóerősek. A start-stop rendszer és a többi hasznos kütyü révén a kocsi átlagfogyasztása papíron 5,5 liter, a széndioxid-kibocsátás 143 g/km, a kategória legjobbja e tekintetben.
A 140 lóerős, automata DSG váltós Alhambra nem okozott különösebb meglepetést a teszt során. A csendes dízelmotor, a kifogástalan futómű, a belső és külső ergonómia, a nagy tér, a kényelem, illetve a többi számos egyéb kisebb-nagyobb hasznosság mind hozzájárulhat ahhoz, hogy a kocsi a család kedvencévé váljon.