Kultúra

2017.03.21. 17:02

Plakátokon a herendi fehér arany

Herend - Kulturális missziójuk jegyében, mostantól minden hónapban lesz egy herendi művészeti, kulturális kiállításuk vagy itt helyben, vagy az ország valamelyik városában, illetve külföldön.

Molnár Sándor

Idei első időszaki kiállítását nyitotta meg a Herendi Porcelánmanufaktúra. A “Velünk élő Herendi” című plakátkiállítás ünnepélyes megnyitójára a porcelánmúzeumban került sor.

A manufaktúra első alkalommal tárta fel a hazai közönség előtt az elmúlt 30 évben bemutatott plakátjait. Az itt kiállított darabok eddig külön-külön tűntek fel az ország és a világ különböző pontjain, hirdetésekben, nívós magazinokban, vagy kulturális eseményeken. Így együtt még soha nem voltak láthatóak. Témájuk a manufaktúra 200 éve gyártott öröksége, a „fehér arany”, azaz a porcelán.

Simon Attila vezérigazgató és Szombathy Gyula színművész a plakátkiállításon
Fotó: Pesthy Márton

– A herendi manufaktúra nemcsak egy sikeres gazdasági vállalkozás, hanem egy kultúra és értékteremtő közösség is, amelynek feladata, hogy megőrizze és átörökítse évszázados értékeit, ahol az érték: a szépség és az egyedüliség a mindennapok részévé válik  – mondta el köszöntőjében Simon Attila a Herendi Porcelánmanufaktúra Zrt. vezérigazgatója. Szólt arról is, hogy kulturális missziójuk jegyében, mostantól minden hónapban lesz egy herendi művészeti, kulturális kiállításuk vagy itt helyben, vagy az ország valamelyik városában, illetve külföldön.

A rendezvény díszvendége volt Szombathy Gyula Jászai Mari-díjas színművész, aki a kiállítást megnyitó beszédében felidézte a régi időket, amikor az utcákon szinte minden felületen plakátok voltak kiragasztva. Nem volt internet és a médiák sem harsogták, hogy éppen mi a jó. Az utcai plakátok voltak minden információ hordozói. Felhívta a figyelmet arra, hogy igenis lehet játékosan, elgondolkodtatóan, meghökkentően kiállítást rendezni. Gratulált a szervezőknek és köszönte, hogy részese lehet ennek az élménynek.

A bemutatkozó herendi plakátok magas művészi fokon, közvetlenül szólítják meg a közönséget. A néző figyelmét az elegancia, a báj és a játékosság ragadja meg, mely a Herenden készülő hungarikumra oly jellemző. A képek ereje a kreatív ötletekben és az innovatív megoldásokban rejlik. A tárlat öt tematikára lebontva illusztrálja, hogyan változott a cég kreatív arculata az elmúlt 30 évben az „Időtlen szépség - örök érték „ mottójához hűen.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!