Kultúra

2016.07.19. 15:20

A szeretet nem rendelhető - Csonka Andrással a közösségi médiáról és az időről beszélgettünk

Tihany - Nem lehet megrendelni a szeretetet, miközben vágyunk rá. Közvetíteni, megélni kell azt. Látom sok helyütt az utálkozást, a gyűlölködést, hogy ez takarodjon, az menjen. Ettől elmegy a kedvem. Jó, vidám embereket szeretnék magam körül látni, érezni, mert így válhatok én is jobbá.

Varga Róbert

Egyebek mellett erről beszélgettünk Csonka Andrással, a népszerű színművésszel, aki elmondása szerint az internet és a közösségi portál lelkes követője, miközben azért figyel arra, teljesen ne adja ki magát.

Tihanyban lépett fel legutóbb a Bujtor István Szabadtéri Színpadon, és nagy tapsot kapott. Mindenki Picinek szólította, aminek örült, pedig a Família Kft. című népszerű televíziós sorozatban 19 éve szerepelt. Úgy érzi, ez a becenév is életben tart benne valamit, ami elmúlt már, de kötődik hozzá jó szívvel. A közönség ekkor választotta ki először magának. S utána a szerepléseinek, a teljesítményeinek köszönhetően ezt a szeretetet továbbra is érezheti.

Már az előadás előtt azonnal megosztott egy képet a Facebook-oldalán a tihanyi szerepéről. Arra a kérdésre, hogy miért tart ilyen intenzív kapcsolatot a rajongóival, azt válaszolta, nagyon megszerette az internetet és a közösségi médiát. Bevallása szerint már némiképp függő is ettől, nem bírja ki a telefonja nélkül, és hogy ne kapcsolódjon rendszeresen a világhálóra.

Tőlem távol áll, hogy sugározzam a megközelíthetetlenséget - mondta el lapunknak Csonka András, a népszerű színművész, akinek 44 ezer követője van a közösségi oldalán Fotó: Sárosi Zoltán

- Élvezem ezt őszintén, mint egy gyerek. Próbálom behozni azt a lemaradást, amelyet digitális téren, a számítástechnikában érzékelek a mai fiatal generációval szemben. Amikor elkezdődött a pályám, akkor küldtek nekem leveleket a Famía Kft. címére, ám ezek gyakran elkallódtak. Ekkor nyitottam egy saját postafiókot, csináltattam képeket és minden levélre személyesen válaszoltam. Aztán jött az iwiw és most a Facebook. A hivatalos oldalamon 44 ezer követőm van, a privát oldalamon pedig tartom a kapcsolatot kollégákkal, régi barátokkal, ismerősökkel. Nagyon élvezem ezt. Előkerülnek újságcikkek, fotók, emlékek. Tudom, hogy melyik posztomra kapok sok lájkot. A közönség szereti a privát képeket, információkat, amelyekről tudja, hogy személyesek, neki szólnak és nem megrendelt sajtóanyagok - mondta erről Csonka András, aki nem tudatos imídzsépítésre használja az internetet. Szerinte csak akkor hiteles minden megjelent információ róla, ha összhangban marad a személyiségével. Azzal, hogy ő ilyen színpadon és azon túl.

Arra a kérdésre, nem érzi-e, hogy ezzel a kitárulkozással megszűnik a színész titka és varázsa, azt válaszolta: bár az élete nyitott könyv, azért arra figyel, hogy soha ne adja ki magát teljesen.

- Tőlem távol áll, hogy sugározzam a megközelíthetetlenséget, a távolságot. Érezni szeretem a bőrömön az emberek figyelmét, a közelségét. Azt, hogy kíváncsiak rám, szeretnek, érdeklem őket. Ami ezen a területen fontos a lelkemnek, így megkapom a közönségtől. Régen szerettem volna átélni, hogy olyan legyek, mint azok a színészek, akiknek a naptárképeit cserélgettük az iskolában. Amikor elindult a Família Kft. és mindemellett jöttek a színházi szerepek, a nagylemezek, a műsorvezetés, a show-kban való részvételeim, akkor mindezt megtapasztalhattam. Sok területen kipróbálhattam magam ebben a műfajban. Az soha nem bántott, ha, mondjuk, a Ding-Dong dal miatt parodizáltak, szeretem azt a számot. Most legutóbb a Munkaügyek sorozatban még magamat is kifiguráztam. Inkább az bántana, ha az embereknek nem jutna más az eszükbe rólam, csak ezek, s nem látnának mindezek mögé - húzta alá a színművész, akit elmondása szerint zavar az idő múlása. Nem amiatt, hogy 51 éves és már őszül, hanem azért, mert nem tudja, lehetnek-e olyan álmai, tervei, amelyeket megvalósíthat vélt vagy valós hétköznapi bizonytalanságai közepette. Mert ő mindig gátlásos volt ezen a pályán. Ezért is fontos számára a szeretet, a nézők visszajelzése.

- Nem lehet megrendelni a szeretetet, miközben vágyunk rá. Közvetíteni, megélni kell azt. Látom sok helyen az utálkozást, a gyűlölködést, hogy ez takarodjon, az menjen. Ettől elmegy a kedvem. Jó, vidám embereket szeretnék magam körül látni, érezni, mert így válhatok én is jobbá. Szeretném mindezt közvetíteni. Ezért is gondoltam azt, hogy 13 év után újra feleleveníteném a popzenei vonalat. Ehhez keresek egy dalt, olyan fiatalokat, akik a tehetségesek és a zene, a dal köré tudják rakni mindazt, ami én vagyok. Ebből a szempontból a feldolgozásokban hiszek, az értékben, a színekben, abban, hogy meg tudom ebben is mutatni, érettebb vagyok. Egy Picit mindenképp - fogalmazott Csonka András.

 

Csonka András 1990-ben végzett a Színház- és Filmművészeti Főiskolán. Ezután bekerült a Magyar Televízió akkor induló szappanoperájába, a Família Kft.-be. Elindult a pályája, számtalan operettben, musicalben, vidám előadásban szerepelt sikeresen. 1997-ben valóra vált gyerekkori álma, saját lemeze jelent meg. Az album 6 hét alatt platinalemez lett, 40 ezer darab kelt el belőle. 2003-ig további 3 lemeze és egy best of válogatásalbuma látott napvilágot. Köztük a 2001-ben megjelent, az azóta ikonikus sláger címét viselő Ding-Dong, ami szintén aranylemez lett. Még a Família Kft. idején ő vezette a sorozat klubjaként is működő éjszakai rádióadásokat a Petőfi adón. 1997-ben kapott lehetőséget többedmagával, hogy Friderikusz Sándor műsorában saját blokkal jelentkezzen. 1998-tól egy éven át a TV2 Kifutó című showműsorának a házigazdája. 2000-től 11 éven át műsorvezetője egy tévés magazinműsornak. 2013-ban Liluval vezette egy táncos show-műsor negyedik szériáját, melynek második évadát 2006-ban táncosként megnyerte Keleti Andrea oldalán.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!