Kultúra

2017.08.10. 13:50

A Karib-tengeren is játszott már a Peet Project együttes

PALOZNAK Kezdő zenészekként csak hazáig láttunk, nem gondolkodtunk ilyen nagy távlatokban. Aztán a visszajelzések után rájöttünk, hogy érdemes volna - meséli Ferencz Péter, a Peet Project együttes frontembere. A pop-funk-jazz zenekar töretlenül halmozza a tengerentúli sikereket, ám feladat még így is akad. A cél a műfaj szeretetének átadása.

Leitner Vera

Ennek a műfajnak az őshazája Amerika, azon belül Los Angeles, így a kiadónk figyelt arra, hogy az Egyesült Államok felé promotálja a zenénket. Kedvező visszajelzéseket kaptunk, már az első lemezünket is játszották az amerikai rádiók - emlékszik vissza Ferencz Péter (Peet). - A további lemezeknél éppen ezért egyre jobban koncentráltunk a külföldi fogadtatásra, a harmadik lemez után, 2013-ban pedig kihívtak minket egy nagy floridai jazzfesztiválra.

A Peet Project itt a fő fellépő előzenekaraként léphetett színpadra tízezres tömeg előtt, s fontos, hogy nem idegenként. Addigra ugyanis annyit játszották a zenéiket a rádióban, hogy a helyi közönség is nagyon megszeretette a magyar formációt.

- A legtöbben először jártunk a zenekarból Amerikában, és amikor elindultunk a hotelből sétálgatni az utcán, felismertek az emberek. Akkor jöttünk rá, hogy mibe is fektettünk energiát. Azóta rendszeresen járunk ki, elsősorban konkrét meghívásokra, de játszottunk már a Karib-tengeren Dave Koz óceánjáró hajóján is. Ezeket a kapcsolatokat szeretnénk felhasználni, hogy minőségibbé tegyük a zenénket - emelte ki a frontember. Az együttes azóta a Cseh Tamás Program támogatottjaként jelentős anyagi segítséget kapott a külföldi fellépések megvalósításához.

A Peet Project augusztus elején a Paloznaki Jazzpikniken lépett fel nagy sikerrel Fotó: Nagy Lajos

Az ötfős zenekar tagjai világsztár jazzlegendák zenéjén nőttek fel, így Dave Koz mellett Brian Culbertson vagy a nemrég elhunyt Chuck Loeb is példaként állt a fiúk előtt.

- A hazai zenei életből az R-GO-t, az LGT-t, Charlie-t emelném ki példaként, én pedig ezeken túl a gospel zenén szocializálódtam - teszi hozzá Peet. - Karizmatikus keresztényként a szüleimmel is nagyon sokat jártam gyülekezetbe, ahol a gospelesebb, karizmatikus keresztény dicsőítéssel találkoztam. Nyilván itthon ez máshogy szól, mint az amerikai dicsőítő zene, de a hasonló stílusokra később is fogékony voltam. Egyébként szerintem nincs olyan, hogy keresztény zene, de olyan sincs, hogy nem keresztény zene. Hozzáállás kérdése. Én például úgy állok hozzá, amikor hangokat hozhatok létre, hogy azt Isten dicsőségére teszem, mert én abban hiszek, hogy tőle kaptam a tehetségemet. Magyarországon él egy sztereotípia, hogy keresztény zene az csak közvetlen Istent dicsőítő szövegű zene lehet, minden más pedig hiábavaló szemét. Szerintem bármi lehet keresztény zene, amit egy keresztény hozzáállású ember Isten dicsőítésére alkot meg.

A Peet Project augusztus elején a Paloznaki Jazzpikniken lépett fel nagy sikerrel, ám fiatalok körében még akad tennivaló a műfaj népszerűségét, stabilitását illetően.

- Nehéz behúzni a hazai fiatalokat a jazzes, funky-s zenével. Ezért az egyik célunk az, hogy ne tűnjön el ez a műfaj a generációk cseréjével.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!