Nemzetközi siker

2018.05.08. 09:32

Hódít a Honfoglaló

A gyártó szerződést írt alá egy francia produkciós céggel, amelynek értelmében a cég megvásárolta a kvízjáték gyártási és terjesztési jogait Franciaországra és a francia nyelvű környező területekre.

Forrás: mti

Az egyik legnagyobb francia produkciós cég vásárolta meg a Duna Televízió műsorán futó, népszerű magyar fejlesztésű online területhódító kvízjáték televíziós változatának jogait.

A Honfoglaló a Duna Televízión vetített magyar fejlesztésű kvízjáték már közel öt hónapja látható a közmédia képernyőjén. A Magyarországon és a környező országokban méltán népszerű játék televíziós változatának gyártója, a Show & Game bemutatta a Honfoglaló nemzetközi promócióját és a hozzá forgatott angol nyelvű epizódot az idei cannes-i nemzetközi televíziós vásáron.

A jelenleg kizárólag a Duna Televízió műsorán látható Honfoglaló nemzetközi sikerét jelzi, hogy a gyártó szerződést írt alá egy francia produkciós céggel, amelynek értelmében a cég megvásárolta a Honfoglaló gyártási és terjesztési jogait Franciaországra és a francia nyelvű környező területekre (Belgium, Svájc, Andorra francia területei), illetve a francia nyelvű afrikai államokra is.

Az Adventure Line Productions (ALP) egy francia televíziós műsorokat gyártó vállalat, a Banijay Group tagja. Elsősorban a kaland showműsorok specialistája, de ezen felül nemzetközi formátumokat is adaptálnak francia televíziós csatornákra. Az ALP tervei szerint a műsort a francia közszolgálati csatornáknak fogja gyártani és azokon kívánja bemutatni.

A szerződésben érintett megállapodáson felül további tárgyalások folynak a Honfoglaló nemzetközi terjesztéséről és a formátum további országokba történő értékesítésről.

A Honfoglaló Magyarország legrégebbi, legismertebb internetes játéka. 2002 szeptemberében egy teljesen egyedi játékot sikerült elindítani Bihari Attila korábbi ötlete alapján. A játék az interneten mutatkozott be, először Magyarországon, majd a környező országokban hódított, mára 15 nyelven elérhető a világban. Növekedése során bekerült a Top 25 Facebook játék közé, néhány éve pedig már mobiltelefonon is játszható. A 10 millió regisztrált játékos 150 különböző országból próbálja megnyerni a naponta több mint 300.000 játékot, percenként 20.000 kérdésre válaszolva.

A Honfoglaló fejlesztői és a Show & Game közel 10 éve kezdtek el közösen gondolkozni az internetes játék televíziós verziójának megvalósításán, végül 7 éve vásárolta meg a gyártó a Honfoglaló televíziós licenc jogait. Azóta számos közös fejlesztés történt annak érdekében, hogy a magyar ötletből egy új magyar televíziós vetélkedő jöhessen létre. Így született meg a tavaly év vége óta a Duna Televízió műsorán látható Honfoglaló napi televíziós kvízműsor, melyben három versenyző azért küzd meg egymással, hogy minél több területet foglaljon el a többiektől: hiszen csak egyetlen győztes lehet!

A játék műsorra tűzésével a közmédia az értékteremtésre és értékőrzésre vonatkozó küldetésének is eleget kíván tenni, hiszen a Honfoglalóban számos hazai és nemzetközi kulturális, természettudományi és művészeti kvízkérdéssel találkozhatnak a nézők.

Borítókép: MTVA

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!