Hírek

2017.07.19. 17:50

Zajvédő falat épített a telkére, hogy ne zavarja a forgalom

PALOZNAK Ha valaki figyelmesen közlekedik a 71-es úton Paloznak és Csopak között, észreveszi, hogy a sínek mögött kerítés épült. Manapság többen, másképp asszociálnak erre a szóra. Makai József helyi vállalkozóval mindent tisztáztunk.

Szendi Péter

- Többen érdeklődtek, hogy mi az a túlméretezett kerítés a telkem 71-es út felőli oldalán. A válasz roppant egyszerű, mindez egy zajvédő fal lesz. Amikor felmerült annak a gondolata, hogy mi lenne, ha házat építenénk Paloznakon a műhelyem melletti telken, a legnagyobb gondot a vonat, és főleg a 71-es út forgalmi zaja jelentette. Első utam a hivatalba vezetett a polgármesterhez és a főépítészhez, hogy van-e lehetőségem egy zajvédő fal építésére - magyarázta Makai József.

A polgármesteri hivatalban mindezt üdvözölték, egyetlen kikötésük volt csupán, hogy növényekkel telepített, természetes, földtöltésű, tájba illő fal legyen, mellyel Makai József is maximálisan egyetértett. Több hatósággal kellett egyeztetnie, mire végül elkezdődhetett az építkezés.

A Magyar Államvasutak Zrt. Fejlesztési és Beruházási Főigazgatóság hálózatfejlesztési osztálya az alábbi feltételek mellett adta meg az engedélyt: A meglevő vasútvonal mellett az új építmény építtetőjének feladata az Országos Településrendezési és Építési Követelmények 38. paragrafusában előírtak teljesítése, a környezetvédelmi előírások betartása. Ezen belül a zaj- és rezgésvédelem megoldása, úgymint zajvédő szerkezetek telepítése.

Makai József mutatja a három méter magas, fél méter széles, illetve hetven méter hosszú kerítést, amelyet hamarosan előnevelt futó- növényekkel telepít be
Fotó: Szendi Péter

- A fal egy horganyzott fémszerkezetből épült, ami nagyon időtálló. A fémrácsok közé zöld színű talajtakaró fóliát engedünk be, mely közé földet töltünk, ami szakértők szerint akusztikailag a legjobb védelmet biztosítja. Mindez hangelnyelő, nem visszaverő, mint a beton - ismertette Makai József.

- A talajmechanikai vizsgálatok alapján készültek a statikai tervek, hogy biztonságos legyen, ismerve az itteni szélviszonyokat. Miután megépült a szerkezet, innentől kezdve a kertészeké a főszerep. Ők betelepítik előnevelt futókkal, amelyek a lehető leggyorsabban bezöldítik a kerítést, így majd sövény hatását kelti, minden irányból - hangsúlyozta.

Hozzátette, hogy mindezen beruházás 3,8 millió forintjába került. A kerítés mérete pedig három méter magas, fél méter széles és hetven méter hosszú. Makai József munkássága példaértékű, hiszen ezzel a zajvédő kerítéssel sok ember jól járt, nem kell éj-szaka hallania a vonat zaját vagy éppen a jelentős autóforgalmat.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!