Változóban a tartalomfogyasztás

2017. június 16., 08:30 szerző: Vallner Bettina
komment
PÁPA - Tudatosan csupán 28 százalékunk kapcsolja be a televíziót, a fiatal generáció életében már az okostelefon, a PC és a laptop jelenti a médiafogyasztás központját - tudtuk meg az egyik online apróhirdetési oldal és a Gazdaságkutató Zrt. felméréséből.
hirdetes_kapcsolo: 1
data['nincs_banner']: 0
G->reklam_mentes: 0

A kutatás alapján generációk szerint előrehaladva a háztartásokban egyre alacsonyabb számban találkozunk televíziókészülékkel. Bár az okostelefon után ez a második leggyakrabban előforduló infokommunikációs eszköz, a jellemzően még mindig szüleivel élő Z generáció életében már közel sem játszik olyan fontos szerepet.

Noha a tévézés a megkérdezettek 55 százalékánál még mindig döntően az esti kikapcsolódás része, konkrét műsor miatt már csak 28 százalékunk kapcsolja be készülékét. A műsorválasztás gyakran kapcsolgatással dől el, a legtöbben filmeket, ismeretterjesztő-, hír- és riportműsorokat, sorozatokat, sport- és főzőműsorokat néznek. A Z generáció mintegy negyedének van olyan kedvenc műsora, amit a tévében nem is adnak, így valamelyik online felületen követi akár heti rendszerességgel. A tévézők 65 százaléka jellemzően kiegészítő tevékenységként, csak a háttérben járatja a készüléket - olvasható a közleményben.

A kutatás eredményeiből kivehető, hogy a tartalomfogyasztás egyre mobilabbá válik, a fiatalok körében a zene- vagy rádióhallgatás kifejezetten a napi rutin, így például az utazás és a munka része. A felmérésből kiderül, hogy az aktuális hírekről szívesen tájékozódunk online is, és a Z generáció tagjainak csaknem fele az online hírek keresgélésekor elsősorban a közösségi oldalakra támaszkodik.

Cserneczky Attila pápai médiatanár lapunk kérdésére elmondta, tapasztalatai szerint egyre inkább háttérbe szorul a hagyományos televíziónézés. - Korábban helyhez kötöttek voltak az emberek a tévézés miatt, a mostani fiatalok viszont egyre mobilisabbak, az okoseszközeiken nézik a különféle filmeket, online közvetítéseket - magyarázta a médiatanár.


Cserneczky Attila pápai médiatanár 	Fotó: Vallner Bettina

Mint mondta, ezen tendencia miatt szegregálódnak a társasági viszonyok. - A közös családi tévézéseknek már-már vége, jellemzően mindenki külön, a saját szobájában használja a különféle okoseszközöket. Ebben persze a megfelelő nevelési háttér hiánya is ludas. Ha ugyanis beigazolódik az einsteini jóslat, és a technológia fontosabb lesz az emberek számára, mint a személyes kapcsolattartás, akkor egy generációnyi idióta él majd a világon - emelte ki Cserneczky Attila.

Hozzátette, ez a felvetés különösen elgondolkodtató, amikor nap mint nap azt látjuk, hogy például a közös ebédek vagy vacsorák alkalmával beszélgetés helyett inkább a telefonjukat nyomkodják az egy asztalnál ülők. - Elvesznek a személyes kapcsolatok. A fiatalok gyakran az interneten beszélgetnek egymással, ahelyett, hogy a közvetlen kapcsolatot keresnék az osztálytársaikkal - fogalmazott az oktató.

Vallner Bettina

2017. június 16., 08:30 szerző: Vallner Bettina

Hozzászólások

Részletes műsor

loader image

Műsorok betöltése...