Hírek

2015.08.31. 07:44

Szakaszonként korszerűsödik a főút

Öskü – Szakaszonként korszerűsödik a 8-as főútvonal Veszprém megyében, ennek része az Öskü-Pétfürdő közötti szakasz. 2018-ig elkészül a veszprémi elkerülő is.

Tremmer Tamás

A tervek szerint 2020-ig 515 kilométer gyorsforgalmi utat építenek Magyarországon. Az új uniós támogatási időszakban 2020-ig mintegy 465 milliárd forint áll rendelkezésre közútfejlesztésre, ehhez a magyar kormány saját forrásból legalább nettó 750 milliárd forintot tesz hozzá, hogy a fejlesztések kellő mértékben valósuljanak meg. Ennek részeként Veszprém megyében is tovább korszerűsítik a 8-as főútvonalat, valamint a Székesfehérvár Veszprém közötti vasútvonalat.

Mindennek kapcsán beszélgettünk Tasó Lászlóval, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkárával, amikor az elmúlt héten Öskün járt, a korszerű 8-as főútvonali csomópont átadásakor.

A Naplónak elmondta, a Székesfehérvár és Veszprém közötti 28,8 kilométeres szakasz korszerűsítése nyolc ütemben valósul meg, valamennyi már folyamatban van, vagy el fog készülni 2018 végére. Várpalota elkerülő második ütemére a pályázatot szeptemberben írja ki a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. Az egyes ütem, ahol már megy a munka – a vasúti csomópontok miatt - csak 2018-ban lesz kész, a kettes ennél előbb. A mai tervek és állapotok szerint ez a határideje a veszprémi elkerülő elkészültének is.

Kifejtette, az útfelújításokkal három kiemelt célkitűzése van a kormánynak: az autópályák elérése az országhatárig; ahol még nincs, ott gyorsforgalmi kapcsolat kiépítése a megyeszékhelyekkel; valamit gazdasági, térségi felzárkóztatás. Az az érdekük, hogy az emblematikus M8-as mielőbb elkészüljön teljes hosszában. Ez a beruházás attól is függ, a magyar költségvetés milyen lehetőséget ad számukra. Az útépítés és útfejlesztés minden egyes eleme azért fontos, mert növeli vagy stabilizálja a magyar gazdaság helyzetét, versenyképességét.

Kormányzati célkitűzés a vasúti közlekedés fejlesztése, köztük a Székesfehérvár-Veszprém közötti vasúti vonalszakasz korszerűsítése. Ennek része a második vágány kiépítése Székesfehérvár-Várpalota és Hajmáskér-Veszprém állomások között. Mi van a hiányzó szakasszal? – kérdeztük. A többi szakasz már elő vannak készítve, ez egy későbbi ütemben valósul meg, válaszolta. Ha valami kimarad, annak megvan az oka. Például műszaki problémák léphetnek fel, ami hátráltatja az együtemű megvalósítást. A haladás attól függ, mennyi erő, lehetőség van a kormányban, hogy bírja a piac a beruházást. A szándék a lényeg, hogy meg akarják csinálni, hangoztatta Tasó László.

 

Prioritást azok a szakaszok élveznek, amelyek a transzeurópai hálózat részei. Ennek korszerűsítését az unió elvárja tőlünk. Próbálják az állomásokat is felújítani. Hamarosan sorra kerül Várpalota, Hajmáskér, Veszprém, Ajka, a teljes átépítés mellett különszintű gyalogos és közúti átjárók is lesznek. A sorrendiséget az ésszerűség és a forrás határozza meg.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!