2017.02.21. 20:10
Leállt az ügyfélkapu, kétségbe estek az áfabevallók
Többen is jelezték, hogy az ügyfélkapu hétfői leállása miatt nem tudták elküldeni az áfabevallást.
Több könyvelő is kétségbe esett hétfőn, amikor az áfabevallási határidő napján sokadik próbálkozásra sem tudtak belépni az ügyfélkapuba, így nem tudták leadni a bevallást sem. Azonban nemcsak emiatt okozhatott fejtörést a hiba, de a pályázatokhoz szükséges igazolásokat is innen tudják kinyomtatni a vállalkozások. Az ügyben kerestük a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) Veszprém Megyei Adóigazgatóságát, ahol megnyugtatásul közölték, nem fogják késésnek tekinteni, ha valaki emiatt csúszott a bevallással.
- Nem számít bele a határidőbe az a nap - kormányrendelet alapján -, amelyen legalább 4 órán át tartó üzemzavar akadályozta az elektronikus ügyintézést. A NAV az eljárása során figyelembe veszi, amennyiben az ügyfelek önhibájukon kívül esnek késedelembe - tájékoztattak. A karbantartás ideje alatt az EKÁER-ben elsődleges hozzáféréssel regisztrált felhasználók nem tudtak bejelentéseket tenni. Az üzletmenet folytonossága - szükség esetén - úgy biztosítható, ha az érintett felhasználók tekintetében másodlagos felhasználók létrehozásáról gondoskodnak - javasolták.
Az ügyben kerestük az ügyfélkaput üzemeltető Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt.-t is. - A hétfői napon lelassult a dokumentumfeltöltés, de gyártók és a szállítók azon dolgoztak, hogy megkeressék a hiba okát - tájékoztatottak.
- A problémát sikerült elhárítani, akik emiatt nem tudták beadni az áfabevallást, azok a magyar- orszag.hu oldalon kérhetnek igazolást, amit az adóhatóságnak kell majd benyújtani.