Hírek

2016.09.15. 18:15

Ezek a megye legveszélyesebb útjai

Megyei körkép - Megyénkben az olyan útszakaszokon, mint például a 73-as főút Nosztori emelkedője, a 77-es főút Veszprém-Monostorapáti, vagy a 82-es főút Zirc- Bakonyszentkirály közötti részén történik a legtöbb baleset.

Heffler Péter

A Veszprém Megyei Rendőr-főkapitányság segítségét kértük a megye legveszélyesebbnek tartott útszakaszainak, útkereszteződéseinek kigyűjtésében, illetve kíváncsiak voltunk, hogy ezeken hány baleset történt az elmúlt években. Ha utóbbira nem is kaptunk választ, azt sikerült megtudni, hogy a 73-as főút Nosztori emelkedője, a 77-es főút Veszprém-Monostorapáti, a 82-es főút Zirc-Bakonyszentkirály közötti szakasza, a 71-es főút a nyári idegenforgalmi szezonban, illetve a 710-es főút Balatonfőkajár külterületi szakasza különösen veszélyesnek számít.

A legtöbb súlyos következménnyel járó közlekedési baleset pedig a 8-as számú főútvonalon történt az elmúlt években, melyen idén eddig hat, tavaly öt halálos baleset történt. Itt a balesetek nem köthetőek egy adott útszakaszhoz vagy útkereszteződéshez.

A 73-as számú főút Nosztorinál lévő szakasza a statisztika szerint az egyik legveszélyesebb Veszprém megyében
(Fotó: Heffler Péter)

- A rendőrség folyamatosan értékeli, elemzi a bekövetkezett balesetek helyét, idejét és a baleseti okokat - árulta el a VMRFK.

- Az elemző-értékelő munka eredményeként megállapítható, hogy a közlekedési balesetek térben és időben egymástól elkülönülve következtek be, így bal-eseti gócosodásról nem beszélhetünk. Az adott útszakaszon történt közlekedési balesetek száma jelentősen függ az úton folyó forgalom nagyságától és a közúti közlekedésben részt vevő gyalogosok, kerékpárosok és más típusú járművek számától. A hosszabb szakaszokon a balesetek nem köthetőek egy adott ponthoz vagy útkereszteződéshez - tette hozzá a rendőrség, mely a közutak kezelőivel folyamatosan vizsgálja a forgalmi rendet, és amennyiben forgalmirend-változást tart szükségesnek, úgy annak módosítási lehetőségeit közösen megvizsgálják.

Az útkereszteződésekről még megtudtuk, hogy a telezöldes forgalom-irányítással üzemelő kereszteződések nevezhetők a legveszélyesebbeknek, ahol a fő probléma, hogy a közlekedők nem ismerik fel a forgalomirányítás módját, vagy nem tudják ez esetben a szabályokat. Ezeknél szerencsére a viszonylag kis sebességű ütközések miatt a balesetek kimenetele sem túl súlyos, több esetben csupán anyagi kárról beszélhetünk.

Gulyás Péter, az ATI Kft. Veszprém ügyvezető igazgatója is egyetértett a rendőrökkel abban, hogy a telezöldes kereszteződések még mindig gondot okozhatnak.

- Már jó pár éve alkalmazzuk ezt a rendszert, mégis elmondható, hogy sokan nem ismerik fel, gondolva itt az idősebb korosztályra, akik ezt annak idején nem tanulták - kezdte Gulyás Péter. - A másik veszélyforrást az egyenrangú útkereszteződések jelentik, amikből Veszprém kiépítéséből adódóan sok található a városban. Főleg akkor jelentkezhet gond, ha egy védett útról, egy főútról hajtunk rá az egyenrangú utakra, és találkozunk az első ilyen kereszteződéssel. A második-harmadiknál már lényegesen könnyebben megy a sofőröknek, de amikor hirtelen kell váltani, a rutintalan sofőrök bizony elnézhetik ezeket - emelte ki az ATI vezetője, majd felhívta még egy szezonális sajátosságra is a figyelmet: az őszi iskola-kezdés okán megnőtt gyerek- és gyalogosforgalomra.

- Reggel a csúcsidő, ha lehet, még nagyobb torlódásokkal járhat, mint nyáron, ezért nagyon fontos a türelem, illetve a nagyfokú figyelem az iskolák környékén, és nem csak az átkelőhelyeknél - tette még hozzá Gulyás Péter.

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!