2017.04.15. 10:24
Egy hét a digitális világban
Tapolca - A Szász Márton Általános Iskola lelkes tanulói idén újra egy eredményes digitális témahét keretében ismerkedtek a virtuális világgal. A tavaly elsajátított digitális készségeket tovább fejlesztették, új applikációkkal, felületekkel ismerkedtek.
Az Informatikai, Távközlési és Elektronikai Vállalkozások Szövetsége projektje számos új ismeretet biztosított a diákoknak - tudtuk meg a projekt koordinátorától, Éder Mártától. A tanárnő a projekt során kiemelten fontosnak tartotta a média tudatosságra és a biztonságos internet használatra nevelést, valamint az intézmények közti együttműködést. Ez utóbbi keretében a város iskolájának több első osztályában irányította a gyerekek figyelmét a játékos formában a programozás fontosságára, diákjai pedig a Bárdos iskolában nagy sikerrel népszerűsítették a digitális oktatást.
A Szász Márton Általános Iskola diákjai másodszor vettek részt a digitális hét programjaiban
Fotó: iskola
A projekt keretében a tanulók továbbá ingyenes és offline applikációkat próbáltak ki, így ma azokat már bármilyen környezetben egyedül is képesek használni. A szülőket segítve QR kódot tartalmazó hívóképeket kaptak és 3D-ben keltettek életre mesefigurákat. Többek között Süsüst, akinek bemutatták, hogy születése óta mi minden változott a világban. A tanulók kreativitásáról árulkodott, hogy képregényt szerkeszettek, promóciós videókat készítettek a városról és több mesefiguráról.
A tanárnő legnagyobb büszkesége azonban, hogy a projekttervet túllépve a diákok saját társasjátékot készítettek legóból a médiatudatosság témájában. Megismerkedtek a kiterjesztett valósággal, 3D-s képeket készítettek és biztonsággal használták az okos telefont, a táblagépet. Digitálisan fociztak, az általuk készített kis filmstúdióban szerkesztett 15 promóciós videó filmet pedig bárki megnézheti az iskola honlapján. A nemzetközi, Magyarország diákszemmel című projektben dolgozva a város nevezetességeit tárják az érdeklődők elé. Filmükhöz azokról archiv felvételeket kerestek és mai fotókon szintén bemutatják az összehasonlíthatóság érdekében. A kutatás közben GPS –t használtak és lépésszámlálón követték figyelemmel, hogy mekkora sétát tettek.