Hírek

2016.07.22. 07:10

Jövő év végére elkészülhet a 8-as főút Várpalotát elkerülő szakasza

A jelenlegi állás szerint bő egy év múlva birtokba vehetik az autósok a 8-as főútvonal várost elkerülő szakaszát. Ezzel jelentősen lerövidül a két megyeszékhely – Veszprém, Székesfehérvár – közötti utazási idő.

Tremmer Tamás

A napokban átadták a 8-as főútvonal Székesfehérvárt elkerülő szakaszát, amivel lakott terület érintése nélkül lehet kijutni a főútról az M7-es autópályára. Azok számára kedvező a hír, akik Veszprém felől sűrűn járnak a fővárosba. Még gyorsabb lehet a haladás, ha elkészülne a Várpalotát elkerülő szakasz is, hiszen akkor a két megyeszékhely közötti távolság szabályos körülmények között fél óra alatt is megtehető, arról nem is beszélve, hogy időben Budapest is közelebb kerülne Veszprémhez.

A 8-as főútvonal Várpalotát elkerülő szakaszával kapcsolatban Loppert Dánieltől, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. kommunikációs igazgatója lapunkat arról tájékoztatta, hogy a biztonságos 2×2 sávos, fizikai elválasztással kialakítandó elkerülő út első ütemében az 5,9 kilométer hosszú főpálya mellett 2,4 kilométer egyéb országos, illetve 2,35 kilométer szerviz utat is építenek. A nádasladányi bekötőút különszintű csomóponttal csatlakozik majd az új nyomvonalhoz, amely a város felőli oldalon körforgalomban végződik. Ezt követően keresztezi a vasutat is. Az Ősi bekötőút szintén külön szintben, felüljáróval csatlakozik az új nyomvonalhoz, a Dankó P. utcánál körforgalmat létesítenek.

A Péti útnál az elkerülő másodszor is keresztezi a Székesfehérvár-Boba vasúti vonalat. A biztonságos átkelés érdekében két új vasúti hidat és a három nagyobb közúti felüljárót emelnek, amelyek 80-140 méter hosszúak lesznek. Az Ősi úti tervezett felüljáró környezetében és az Ősi úton összesen 334 méter hosszan, Csákányhíd dűlő környezetében az önkormányzat kérésére, valamint a zártkertek védelmére 280 méter hosszan zajvédő falat létesítünk.

Az 5.9 km hosszú szakaszt az SDD Konzorcium (építi, a kivitelezés 85 százalék uniós és 15 százalék hazai forrás felhasználásával, közel nettó 22 milliárd forint értékben valósul meg.

Loppert Dániel közölte, az I. ütem építése ütemterv szerint halad, a teljesítés 65 százalékon áll. A vasúti felüljárók június 10-én ideiglenes forgalomba helyezési engedélyt kaptak. A Péti úti felüljáró építése a következő napokban megkezdődik, a többi közúti felüljárónál utómunkálatok vannak, a két vasúti híd befejező munkálatai zajlanak.

A II. ütem kapcsán a  közbeszerzési eljárás jelenleg folyamatban van. Eredményes eljárás esetén szerződéskötés 2016. augusztus végén várható.

Ha minden a terv szerint halad, az elkerülő utat várhatóan 2017 év végén már használhatják az autósok.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!