2014.03.19. 17:50
A médiaszektor kihívásai, esélyei
Siófok - A hazai médiaszektor jelenlegi helyzetéről és a következő tíz évben várható trendekről, kihívásokról tanácskozik két napon át mintegy 400 szakember, akik az ágazat minden szeletét képviselik.
A témák között a hagyományos média, televíziók, rádiók, nyomtatott lapok lehetőségei mellett foglalkoznak az új eszközök kínálta lehetőségekkel, és az ezekkel kapcsolatos üzleti modellek lehetséges megoldásaival.
A közvetlen reklámpiac vizsgálata mellett a makrogazdasági, gazdaságpolitikai és társadalompolitikai kérdések is terítékre kerültek már a szerdai nyitó napon is.
Az előadók és kerekasztal szereplők között volt lapcsoportunk ügyvezetésének elnöke, Szabó Miklós, aki Jövedelmezőség és innováció címmel mutatta be, hogy a Pannon Lapok Társaságánál (PLT) az elmúlt években hogyan jelentkezett az innováció konkrét számokban kifejezve.
Szabó Miklós ismertette lapcsoportunk beruházásait (Fotó: Győrffy Árpád)
A PLT-nél az utolsó két év összehasonlításában növekvő adózás előtti eredmény mellett 13 százalékról mintegy 60 százalékra nőttek a beruházásra fordított összegek. A kiemelt beruházási célok között az emberi erőforrás hatékonyságának növelése, a megrendelői elégedettség növelése, az ügyfelek jobb megismerése volt többek között.
A legfontosabb beruházás egy integrált kiadói szoftver volt, ami az összberuházásnak több mint a felét jelentette. A szoftver a cég teljes tevékenységét egy rendszerbe fogja, átjárhatóságot biztosít az online és az offline rendszerek között. Fontos elem volt a nyomdatechnológia fejlesztése, egy call center, telefonos értékesítéssel kapcsolatos know-how megvásárlása és saját call center elindítása, valamint az újságírók személyes hatékonyságának növekedését szolgáló beruházások.
Szabó Miklós előadása szerint minden médiacég kötelező penzuma az újítás, de ügyelni kell a bevétel és az innovációra fordítható összeg, illetve a ma követelményeinek és a jövő fejlesztéseinek egyensúlyára.