2016.03.10. 11:53
Staféta Novákné Juhász Andreával
Falussy Boglárka azt kérdezi Novákné Juhász Andreától, az alsóörsi általános iskola pedagógusától, hogy milyen hatással van a diákjaira a színjátszás.
- A diákok között egyfajta ki nem mondott presztízskérdés, hogy ki lesz adott évben szereplője a kultúra napi előadásnak. A felkészülés időszakában, a próbák alatt egészen más oldalukat ismerhetem meg a tanítványaimnak, mint a tanórákon. Kinyílnak, magabiztosabbá válnak. Mernek szerepelni, kiabálni, énekelni, élvezik az együtt töltött időt.
Fotó: Mátételki András
- Azok a gyerekek, akik az osztályközösségen belül esetleg visszahúzódóbbak, csendesebbek, perifériára szorultak, itt akár a főhős szerepében is tündökölhetnek, ami által elnyerik társaik rokonszenvét, elismerését. Ezzel szemben a harsányabb, domináns személyiségű gyerekek önfegyelmet, türelmet és toleranciát tanulnak. A közös munka során kialakul bennük a csapatszellem. Kevésbé lesznek önzők, segítik a társaikat. Tudatosul bennük, hogy csak közös erővel érhetnek el sikert, és ehhez mindenki odaadása szükséges. Kialakul, vagy épp megerősödik a gyerekekben a közösséghez tartozás jó érzése. Néhány gyermek esetében megszűnik addigi szorongása, és sokkal kiegyensúlyozottabbá válik.
Azt kérdezi Csekőné Ruff Ilonától, aranyozó-restaurátortól, milyen eszközökkel dolgozik.