2024.10.11. 17:30
Állatvédelem: a Dózsa ökoiskolaként tartott témahetet (képgaléria)
A Veszprémi Dózsa György Német Nemzetiségi Nyelvoktató Általános Iskola pénteken rendezte meg az állatvédelmi témahetet lezáró díjátadó ünnepségét. A Dózsa ökoiskolaként és állatbarát intézményként, valamint a Jane Goodall Intézet Roots and Shots csoportjainak tagjaként örömmel és nagy lelkesedéssel csatlakozott idén is az állatvédelemhez, a témahéthez.
Az iskola teljes közössége részt vett a programokon, illetve a meghirdetett jótékonysági akciókban. A cél az volt, hogy ezekben a hetekben a Dózsa-iskola közösségének minden tagja megszólítva érezze magát. Gondolatokat ébresszenek, és a diákokat is aktívan bevonják az állatvédelmi programokba, az állatvédelembe.
Ovádi Péter, a Nemzeti Állatvédelmi Program megújításáért és végrehajtásáért felelős miniszteri biztos, országgyűlési képviselő az ünnepségen elmondta, a dózsások is azon 315 ezer gyerek között vannak, akik országosan részt vettek az állatvédelmi témahét eseményeiben.
Fókuszban az állatvédelem
Ez több mint 2000 oktatási intézményt jelent. Arra kérte a tanulókat, hogy amit tanultak, azt adják át a szüleiknek is, mert nagyon fontos, hogy mindenki tudjon az állatvédelemről. Felhívta a figyelmet arra is, hogy Veszprémben sok állatmenhely működik, ahol önkéntes feladatokat lehet ellátni.
A Dózsa-iskolában egyébként hosszú évekre visszamenőleg hagyománya van a környezettudatos nevelésnek, az állatvédelemnek. Az intézményben arra törekednek, hogy környezetére figyelő és az állatokat szerető gyermekeket neveljenek, aminek újabb mérföldköve az a tény is, hogy az E.ON Hungária Csoport második alkalommal írta ki a Föld bajnokai pályázatot, ahol a Dózsa szép sikert ért el. Olyan oktatási intézmények nyújtották be pályázatukat, melyek valamilyen innovatív, környezettudatos programot valósítanak meg. Több mint 400 pályamunka közül 15 intézményt díjazott a zsűri és az általános iskola kategóriában a nyertesek között van a Dózsa-iskola is az úgynevezett levélgyűrűzés projektjével.
A díjat az iskola nevében Bán Mihály tanár vette át, aki a TIA program egyik elindítója és a nyertes ötletnek is a megálmodója. A Dózsa-iskola nyertes ötlete a levélgyűrűzés, a madárgyűrűzés mintájára érdekes, játékos és élvezetes módon hívja fel a gyerekek figyelmét a körülöttünk lévő környezet fontosságára.
Kiderült, a pályázati sikeren is felbuzdulva a TIA ökoközösség célja, hogy kiterjessze ebben az évben a projektet több osztályra is, illetve megismertessék a programot a családok és a társintézmények között is.
Idén a madárvédelem volt a témahét középpontjában
Ugyanakkor a nyertes pályázat adta az ötletet, hogy idén a madaraknak, illetve a madárvédelemnek szenteljék az állatvédelmi témahetet az iskolában. Az idei évben is számos programmal készültek, szakmai bemutatókat szerveztek. Érkezett a Dózsába erdész egy macskabagollyal, aki a tartósan sérült madarak mentéséről és tartásáról számolt be. Idén is ellátogatott az iskolába két papírokkal hitelesített terápiás kutya, kutyakozmetikus mesélt a szakmájáról, de volt kisállat-bemutató, pónisimogatás, rajzpályázat, digitális pályázatok, ezer daru hajtogatása nevű kihívás. Az idei év új ötlete volt, hogy kiselőadással készültek a nagyok a kicsiknek.
Állatvédelmi témahét a Dózsa-iskolában
Fotók: Fülöp Ildikó/NaplóMegelevenedett a biológiaterem is, szakos tanárok meséltek a kiállított madarakról. Minderről egy háromperces kisfilmet is bemutattak a jelenlévőknek, majd következett az oklevelek és a jutalmak átadása.