Derűs pillanatok

2024.08.07. 07:00

Protézis az asztalon és egyéb érdekességek a NAV-nál

Házastársi alkalmazott, túlsúlyadó, esetleg köztársaságmentes igazolás? A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) ügyfélszolgálatain többször előfordult, hogy fogalmi tévedések, nyelvbotlások vagy pusztán az illetékesség hiánya okozott derűs pillanatokat ügyintézőknek és ügyfeleknek egyaránt.

Szijártó János

Ebből ad ízelítőt a Veszprém Vármegyei Adó- és Vámigazgatóság legutóbbi közleménye.  

A NAV ügyfélszolgálatain naponta több ezer ember fordul meg, többségében odaillő kérdésekkel, azonban elszólásokból, nyelvbotlásokból sincs hiány az ügyintézéskor. Bizonyos ügyfelek pedig újragondolják az ügyintézés menetét, és rendhagyó módszereket alkalmaznak, de akad olyan is, akinek kérése túlmutat az ügyfélszolgálati hatáskörön.

Előfordult, hogy egy családi kedvezményt igénylő férfitől az ügyintéző kérte a gyermekei születési adatait. Az adózó nem tudta az adatokat fejből, ezért felhúzta a pólóját, és megkérte az ügyintézőt, hogy olvassa el a testére tetovált dátumokat. Nem mindennapi ügyintézési mód volt az is, amikor az ügyfél a családi kedvezmény érvényesítéséhez nem az adatokat mondta el, hanem a gyermekeit hozta el bemutatni, bizonyítva, hogy ők tényleg léteznek. Volt, aki rendszeresen tett névtelen bejelentéseket másokra, majd jött reklamálni, hogy miért nem kapott választ. Egy alkalommal pedig az adózó személyi igazolványát kérte a NAV munkatársa a személyazonosság megállapításához, majd az ügyfél visszakérdezett, hogy miért van rá szükség, hiszen ott ül, személyesen jelent meg. Egy esetben pedig az ügyfél úgy akarta a fogorvosát feljelenteni – bizonyítva a nem megfelelő ellátást –, hogy nemes egyszerűséggel kivette a protézisét, és letette az asztalra az ügyintézőnek. 

Volt, aki német nyelvű levélben kért fordítást, vagy a lottó heti nyerőszámait akarta megtudni az ügyfél, vagy hogy az eltűnt testvérét segítsenek neki keresni a NAV munkatársai a taj-szám alapján. De étteremnek is nézték már az egyik ügyfélszolgálatot: személyes ügyintézésre érkezett az édesanya a kislányával, majd, amikor rájuk került a sor, a kislány az ablakhoz lépett, és rendelt egy hamburgert. Az édesanya elnézést kért, majd közölte a kicsivel, hogy még nem a gyorsétteremben vannak. 

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában