2024.08.06. 15:00
Az ügyfelek túlnyomóan elégedettek
Elégedetten távozott az ügyfelek túlnyomó többsége ügyintézés után a kormányablakokból. Az elégedettségi kérdőívet kitöltők nyolcvanhat százaléka elégedett a kormányzati ügyfélszolgálatok szolgáltatásaival, hetvenkilenc százalékuk szerint pedig az elmúlt időszakban javult a kormányablakok munkájának színvonala – derül ki a legutóbbi felmérésből.
A Közigazgatási és Területfejlesztési Minisztérium (KTM) és a kormányhivatalok folyamatosan figyelemmel kísérik a kormányablakok által biztosított szolgáltatást, és az ügyfelek visszajelzéseire támaszkodva biztosítják a szolgáltatások folyamatos fejlesztését – írja a Veszprém Vármegyei Kormányhivatal honlapján. Az ügyfelek a kormányablakokban szerzett tapasztalataikat 2021 óta már nem papíron, hanem online ügyfél-elégedettségi kérdőíven oszthatják meg az üzemeltetőkkel, a visszajelzéseket a szaktárca időről időre elemzi.
A legfrissebb mérések szerint az idei első fél évben a kormányablak-ügyfelek több mint hetvenhat százaléka teljes mértékben elégedett, kilenc százalékuk pedig elégedett volt az ügyintézés minőségével, ami hasonló az előző évi adathoz.
Visszajelzésekkel segíthetik a kormányablakok szolgáltatásainak fejlesztését
A válaszolók nyolcvanhat százaléka elégedett volt az ügyintézéssel, a várakozással töltött idő mértékével, ezt alátámasztja, hogy a sorszámhúzó rendszerből kinyert adatok alapján az ügyfelek a sikeres ügyintézést megelőzően átlagosan harminc percnél kevesebbet töltenek a kormányablakokban. A kormányablakba betérő ügyfelek legalább nyolcvanhárom százaléka a hivatali ügyintézés során az ügyintéző segítőkészségét, szakértelmét, gyorsaságát tartja a legfontosabbnak, hátrébb sorolva olyan szempontokat, mint, mondjuk, a nyitvatartási idő, a tisztaság. A résztvevők nyolcvankilenc százaléka elégedett volt az ügyintézők szakszerűségével.
A KTM továbbra is arra biztatja ügyfeleit, hogy visszajelzéseikkel segítsék a szolgáltatások fejlesztését. Az ügyfél-elégedettségi kérdőívet az ügyfelek a kormányablakokban kihelyezett QR-kódok segítségével érik el. A felmérés a január elseje és június 30. közötti időszakra vonatkozik, országosan 3430 ügyfél visszajelzése alapján készült.