Nyertes pályázat

2024.07.23. 21:00

Beszélgetni meNŐ – Nők & a gasztronómia

A Balatonfűzfői Vállalkozások és Civil Szerveződések Egyesületének (VÁCISZ) Leader-programban nyertes pályázata folytatódott Balatonalmádiban a Bab Kávézóban. A rendezvény szervezői a Bakony és Balaton Keleti Kapuja Közhasznú Egyesület (BBKKKE) által tavaly elkezdett balatonkenesei programsorozatot, a Nők vidéken kávézó programját gondolták újra.

Veol.hu

A július 20-án indított, három alkalomból álló sorozat első rendezvényének címe Nők és a gasztronómia volt, amelyen kitértek a saját márka, brand építésére is. Az egyesület kommunikációs vezetője, Kontics Monika kérdezte a vendégeket, három partnere a gasztronómia területéhez ezer szállal kötődő vállalkozónő, aki saját cégével van jelen a piacon. Beszélgetőtársa volt Fülöp Judit, a tatai Malom és Kacsa Bisztróétterem és Rendezvénytér tulajdonosa, Bagó Zsófia, a PiperePanni Collab. Brand tulajdonosa és Havas Dóra gasztroblogger.

Bagó Zsófia, Fülöp Judit, Kontics Monika és Havas Dóra
Fotó: a szervezők

A vendégek őszintén beszéltek azokról a kihívásoktól, nehézségekről, amelyekkel vállalkozóként, nőként meg kellett küzdeniük a férfiak által dominált szakmában, de beszéltek sikereikről, örömeikről is. Fülöp Judit és családja számára mindig is fontos szerepet játszott az értékteremtés, ezért amikor vállalkozásuk kinőtte az addig székhelyként használt védett vízimalom épületét, arra gondoltak, hogy kulturális, közösségi célt kellene, hogy szolgáljon. A cél mellé azonban kellett egy vállalkozói vonal is, mert a fenntarthatóságot a kultúra nem tudta volna egyedül biztosítani. Így született meg a bisztróétterem gondolata, amit tett követett, és azóta folyamatosan fejlesztik. Fő célkitűzésük, hogy a széles programkínálat és a minőségi alapanyagokra épülő, a kor elvárásainak megfelelő étlap becsábítsa a kikapcsolódni, feltöltődni vágyó vendégeket. Bagó Zsófi vendéglátós családba született, ahogy ő fogalmazott édesapja éttermeiben nőtt fel, így az ő útja ki volt jelölve. – Mindig is vonzott ez a világ, de erősen szerepet játszott életemben az édesanyámtól örökölt kreativitás és érzékenység – hangsúlyozta. Önmagát már kiskorában is úgy látta, mint egy „halat sütő kislány, aki magassarkú cipőt és tündérruhát visel”; valahogy ilyen lett a PiperePanni Brand, ami a magyar minőségi alapanyagokra épülő együttműködés, a termékek pedig az alapító személyiségét, ízlését és kreativitását tükrözik vissza. Hozzátette, hogy magát az álmodozó, kreatív brandépítők közé sorolja. Havas Dóra hobbiként foglalkozott a blogolással, az első között indította Lila füge blogját, hogy „kiírja magából a recepteket”, mert érdekelte a formátum.

–  Lila füge címmel kezdtem el az online naplómat vezetni, ebben osztottam meg saját receptjeimet – idézte fel a kezdeteket a gasztroblogger, aki a reklámszakmából érkezett erre a területre. Hozzátette: az, hogy ennyire megtanult főzni, a bloggerkedésnek köszönhető és nem fordítva. A bloggerkedés mára a fő profilja lett és azt is elárulta, hogy műsorait saját cégével gyártatja, ami sokszor előnyt jelent a kereskedelmi televíziókkal kötendő megállapodásoknál. Őszintén beszélt arról: az általános trendekkel szemben nem a minél magasabb kattintásszámot tartja fontosnak, hanem hogy hiteles legyen, értéket teremtsen. Éppen ezért a szezonális alapanyagok, a könnyen elkészíthető ételek és az érthető receptek elkészítésén dolgozik. 

A brandépítés kapcsán mindhárom szakember egyetértett abban, hogy egy márkát csak akkor lehet hitelesen építeni és a piacon tartani, ha abban az üzleti megfontolások mellett a szív és a „szerelem” is benne van. Szintén összhang mutatkozott a vendégek között abban, hogy ma elég nehéz talpon maradni a gasztronómia, a vendéglátás területén.

A beszélgetés során elkerülhetetlen volt a téma, milyen kihívásokkal szembesülnek női vezetőként a szakmában? Mindhárman egyetértettek abban, hogy elsődlegesen még mindig férfias világnak tekinthető a gasztronómia, így meg kellett küzdeniük azért, hogy elfogadják őket egyenrangú tárgyalópartnerként. A partnerség eléréséhez sok türelemre, empátiára és nagyon magas szakmai tudásra van szükség.

Mindhárom meghívott vendég saját arcát adja a márkájához, brandjéhez, ennek tudatosítása nagyon fontos, hiszen a tömegtermékek közül a minőségnek így lehet csak kitörnie. Ez ugyanakkor nagy felelősséggel is jár, és volt, akinek eleinte ez nem volt komfortos érzés.

A program augusztus 3-án, szombaton folytatódik ugyanezen a helyszínen a Nők & a kreatív ipar című beszélgetéssel. A rendezvény a Bakony és Balaton Keleti Kapuja Közhasznú Egyesület támogatásával valósult meg.

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában