2020.11.16. 11:00
A sümegi hotelben számítottak a bezárásra
Megértően fogadtuk, hogy kormányzati döntés alapján a szállodák egy hónapon át csak üzleti céllal érkező vendégeket fogadhatnak – mondta Böjte Éva.
Böjte Éva igazgató a sümegi Hotel Kapitány recepcióján. Megértik a kormányzati döntést, és már most készen állnak az újranyitásra Fotó: Hotel Kapitány
Forrás: Hotel Kapitány
A sümegi Hotel Kapitány igazgatója szerint a kormányzati lépésre szükség volt az ország egészségügyi biztonsága érdekében. Minden vendégük elment kedden, mert az üzleti út náluk nem jellemző.
– Nehezen éltük meg, de úgy érezzük, a szerdai intézkedésekre, illetve arra, hogy a szállodák ne fogadhassanak turisztikai céllal érkező vendégeket, szükség volt, hogy ne súlyosbodjon a járványhelyzet az országban. Reméljük, meglesznek a bezárás eredményei – vélekedett Böjte Éva.
A sümegi hotel igazgatója hozzátette, számítottak erre a lépésre, miután figyelték a hazai járványhelyzettel kapcsolatos eseményeket, illetve azt, hogy Ausztriában is bezártak a hotelek.
Úgy mondta, a lépést nagyon megértően fogadták a vendégek is, kedden a 154 szoba negyven százaléka foglalt volt, és estig mindenki elment. Azokkal, akik most, illetve a közeljövőben érkeztek volna, felvették a kapcsolatot, és a legtöbb vendég későbbi időpontra, főként jövő év elejére tette át a foglalását.
– Optimisták vagyunk a jövőt illetően a vendégekkel és dolgozóinkkal együtt, mindenki abban bízik, hogy a helyzet mielőbb rendeződik – jegyezte meg Böjte Éva. Náluk a lovagi torna szereplőivel együtt 150-en dolgoznak, és mindenkit megtartanak. A dolgozók most főként a karbantartási munkákat végzik el, illetve készülnek egy teljesen új lovagi tornára. Ebben a hotelben már most készen állnak a decemberi újranyitásra. Az igazgató kedvezőnek tartja, hogy a november 8. és a december 8. közötti foglalások nyolcvan százalékát megtéríti a kormányzat.
Böjte Éva elmondta, hogy a hotelben mindig odafigyeltek a takarításra, a fertőtlenítésre és arra is, hogy a megüresedett szobákba ne helyezzenek el azonnal vendéget, így azt alaposan kiszellőztették, fertőtlenítették. Mindenki maszkban dolgozott, és az alkalmazottak hőmérsékletét érkezéskor és napközben is mérték, a recepcióra pedig plexifalat helyeztek el.