vonat

2019.01.04. 07:00

Nohabok és rajongóik – Baráti találkozóra érkeztek Tapolcára a népszerű veterán mozdonyok

A vasútállomás a tavalyi utolsó szombaton újra megtelt a Nohab-rajongókkal, akik a szokásosnál kisebb mozdonytalálkozó ellenére is kíváncsiak voltak kedvenceikre.

Tóth B. Zsuzsa

A Nohab-rajongók a kisebb találkozó ellenére kíváncsiak voltak kedvenc dízelvonataikra, kicsik és nagyok ellátogattak vidékről is a tapolcai vasútállomásra Fotó: Tóth B. Zsuzsa

A kultikus dízelmozdonyok az ezredforduló előtt, főleg a Balaton északi partjánál teljesítettek szolgálatot. A találkozó egyik szervezője, Décsey Sándor elmondta lapunknak, hogy 2015-ben került haza Tapolcára, a vasútállomásra a balesetet szenvedett, négyeskének becézett 4-es számú Nohab mozdony torzója, így akkor volt az első találkozó.

– Az idei lenne a negyedik, azonban ez nem olyan jelentős esemény, mint az elmúlt éviek, hiszen nincs szervezett program. A mai inkább közel áll egy baráti találkozóhoz, mint hivatalos rendezvényhez. Szervezési és technikai okokból a korábban szervezett, nagy, különvonatos rendezvény, amely az előző években is volt, nem jött össze. Ugyanis a nyolc működőképes Nohabból négy nagyjavításon van szervizben. A találkozóhoz kapcsolódó programokat sem sikerült így megszervezni.

A Nohab-rajongók a kisebb találkozó ellenére kíváncsiak voltak kedvenc dízelvonataikra, kicsik és nagyok ellátogattak vidékről is a tapolcai vasútállomásra Fotó: Tóth B. Zsuzsa

– Viszont a Kárpátvasút Kft. bevállalta, hogy a két mozdonyával – amelyek, mivel később kerültek az országba, nem részei az eredeti Nohab-flottának –, eljönnek Tapolcára. Így mégiscsak megrendezhettük a találkozót, ha csökkentett intenzitással is. Elsősorban azért, hogy ne szakadjon meg a hagyomány. Legyen itt minden év végén egy nohabos találkozó a rajongóknak, akik azt már várják mindig. Sokan csalódottak most, de bízom benne, hogy a mostani kisebb programmal sikerül életben tartani a lángot, és a következő évben már újra sikerül egy nagyobb eseményt szervezni. Ehhez sok partner kell, elsősorban a Nohabokat üzemeltető cégek, a Nosztalgia Kft., a Nohab Alapítvány, a Kárpát vasút Kft. és a MÁV együttműködése. Reméljük, jövőre sikerül – mondta Décsey Sándor, az egyik szervező.

Megtudtuk továbbá, hogy a Tapolcára érkezett 21-es mozdony 1958-ban készült, a 22-es a hatvanas évek elején. Dániában készültek, a mai napig dolgoznakOK. A korábbi magyar flotta húsz, svéd mozdonyát kivonták a közforgalomból 2000-ben, de azok is működnek. A 17-es például székely gyorsként is dolgozik. Hazánkban nyolc Nohab mozdony fut még, abból hat a magyar flotta tagja.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában