2018.09.21. 07:00
A színvonalasabb, korszerűbb oktatásért dolgoznak Pápán
A Gyurátz Ferenc Gondolkodó Kör legutóbbi összejövetelén Egyházi Andrea tankerületi igazgató tartott előadást a Pápai Tankerületi Központ elmúlt évekbeli munkájáról, terveiről, innovációról hétfőn az evangélikus látogatóközpontban.
Egyházi Andrea tankerületi igazgató a Pápai Tankerületi Központ elmúlt évekbeli munkájáról, feladatairól tartott előadást a Gyurátz-körben. Előtte Polgárdi Sándor esperes Fotó: Laskovics Márió
Egyházi Andrea felidézte, 2012 őszén indult el hazánkban az oktatás fenntartói és működtetői hátterének átalakítása. Akkor 198 járási tankerület alakult meg, a budapesti Klebelsberg Intézményfenntartó Központ irányításával. 2016. november 30-tól 59 tankerületi központ, majd 2018. július 1-jétől 60 tankerületi központ látja el országosan az állami köznevelés fenntartói és működtetői feladatait.
Mint mondta, a változás rengeteg pozitívumot hozott. Ma már önálló gazdálkodóként önálló döntési jogkörrel, hatáskörrel rendelkezik a Pápai Tankerületi Központ a Pápai, az Ajkai és a Devecseri járás területén. Köznevelési intézményeikben 8500 tanuló kezdte meg az idei tanévet, ez csökkenő tendenciát mutat tavalyhoz képest is. A diákok 30 székhelyintézményben tanulnak, melyekben a köznevelési hálózat minden spektruma – általános iskolai, szakiskolai, művészeti, gimnáziumi, kollégiumi nevelés-oktatás és gyógypedagógiai speciális csoportok – megtalálható. Iskolabezárás nincs napirenden. A nyár során két – az úrkúti és a városlődi – iskolájukat fenntartóként átvette a helyi német nemzetiségi önkormányzat.
A tankerületi igazgató kiemelte a szakmai hátterüket. Sok mindent megvalósítottak az elmúlt öt évben, de még rengeteg a tennivaló. Folyamatosan igyekeznek a köznevelés rendszerét infrastrukturálisan, eszközrendszerében, valamint tartalomfejlesztésben megújítani és változtatni. Mind a tanárok, mind a diákok informatikai eszközökkel gazdagodhattak. Jó szakembergárdával, saját fejlesztésű szoftverrel, online kapcsolattal segítik az iskolákat szakmailag a mindennapi operatív irányításban. Intézményeik rendelkeznek saját költségvetési kerettel, de a forrásokat csak a tankerületi központ felügyeletével használhatják fel. A költségvetési fegyelem betartása alapvető elvárás.
Terveik közül megemlítette a szakmai fejlesztéseket, olyan innovatív, megújuló szemléletet, változásokat eszközölne, amelyeket az egységes rendszer lehetővé tesz. Sok pedagógus-továbbképzés várható a közeljövőben.