2024.11.09. 10:00
Az OTP Bank átveszi a SZÉP-kártya ügyfeleket: Mit kell tudni, és mikor érdemes írásban felmondani a szerződést?
Az OTP Bank Nyrt. 2025. január 1-jétől átveszi a SZÉP-kártyák kibocsátását és kezelését a leányvállalatától, az OTP Pénztárszolgáltató Zrt.-től, így az OTP SZÉP-kártya-tulajdonosok szerződései közvetlenül az OTP Bank égisze alá kerülnek.
Ez az átvétel nem igényel aktív lépést az ügyfelek részéről, ugyanis a szerződések automatikusan átkerülnek a bankhoz. Azonban bizonyos esetekben fontos lehet megfontolni az írásbeli szerződésfelmondást a SZÉP-kártyáknak.
Mit jelent az átvétel az ügyfelek számára?
Az átvétel célja a tájékoztatás szerint az ügyféligények még gördülékenyebb kiszolgálása, valamint az OTP Bank egyablakos rendszerének használatával az adminisztráció egyszerűsítése. Az OTP azt ígéri, hogy az átszervezés semmilyen többletköltséggel vagy különleges teendővel nem jár a kártyabirtokosok számára. Az e-mailben vagy postai úton érkezett tájékoztató levelekben ismertetett változtatások szerint a SZÉP-kártyák felhasználása, a számlaegyenlegek kezelése és a szolgáltatások továbbra is változatlan feltételekkel lesznek elérhetők.
Kiknek és mikor érdemes írásban felmondani a szerződést?
A változás automatikus átkerülése miatt azok az ügyfelek, akik nem értenek egyet az új feltételekkel, vagy bármilyen okból kifolyólag nem szeretnék, hogy szerződésük az OTP Bankhoz kerüljön, 2025. január 1-jéig ingyenesen, írásban felmondhatják SZÉP-kártya szerződésüket. Fontos kiemelni, hogy a felmondáshoz nincs szükség külön indoklásra, ugyanakkor az érintett ügyfeleknek fel kell keresniük az OTP Bank hivatalos weboldalát a szükséges dokumentációért.
Milyen esetekben érdemes különösen megfontolni a szerződés megszüntetését?
Bankkapcsolati megfontolások: Amennyiben valaki nem kívánja az OTP Bankot használni, és más banknál tervezi folytatni pénzügyi ügyeit, érdemes lehet kilépni az átszálló SZÉP-kártya szerződésből.
Hosszú távú változások tervei: Azoknak, akiknek az életében olyan változások várhatók (például külföldre költözés), amelyek miatt nem kívánják megtartani SZÉP-kártyájukat, érdemes a díjmentes megszüntetési lehetőséget kihasználni.
Belső irányelvek és vállalati szabályok: Bizonyos munkáltatók és cégek saját SZÉP-kártya-rendszert használnak, és lehet, hogy az új feltételekkel az OTP Bankhoz való átvétel nem illeszkedik a vállalati szabályokhoz.
Költségek elkerülése: Bár jelenleg nem terveznek díjnövekedést, az írásos megszüntetés egy lehetőség arra, hogy biztosra menjünk, ha valaki a jövőben sem kíván semmilyen költséget vállalni a SZÉP-kártyához kapcsolódóan.
Ne hagyjuk az utolsó pillanatra a SZÉP-kártyák megszüntetését!
Az OTP Bank már minden SZÉP-kártya ügyfelet tájékoztatott az átvétel részleteiről, de ha bárki úgy dönt, hogy kilép, mindenképpen írjon a banknak. Az írásos megszüntetést 2025. január 1-jéig kell benyújtani, és a bank ígérete szerint a felmondás minden további költségtől mentes.
Az OTP Bank átvétele tehát az ügyfelek számára többnyire egyszerűsítést és gyorsabb ügyintézést hoz, de akiknek specifikus igényeik vagy pénzügyi terveik vannak, ne feledkezzenek meg az írásbeli felmondás lehetőségéről.