2020.07.11. 15:00
Nyaralási kisokos: Ha nem működik a strandon a csúszda és nem szóltak előre, árleszállítást kérhet
Strandolás, fürdőzés előtt most még inkább célszerű megnézni, milyen feltételekkel vehetjük igénybe a kiválasztott hely nyújtotta lehetőségeket.
Fotó: pixabay.com
A koronavírus miatt ugyanis korlátozó szabályozások alkalmazhatók. Például meghatározható a belépők száma, átmenetileg szüneteltethető több szolgáltatás.
Nem minden fürdőben ugyanaz a bérletek, a belépőjegyek tartalma, ezért erről érdemes előre tájékozódni. A kedvezményeket gyakran nem lehet összevonni és az olcsóbb jegyek általában csak korlátozott idejű fürdőzésre adnak alkalmat. A Gazdasági Versenyügyi Tanácsadó Iroda szakértői lapunknak elmondták, hogy a fogyasztóvédelmi szabályok szerint az árakat egyértelműen, könnyen azonosíthatóan és tisztán olvashatóan, forintban kell feltüntetni. Azt a díjat kell kiírni, ami ténylegesen ki kell fizetni, az általános forgalmi adót és az egyéb kötelező terheket is tartalmazó összegeket. Aki nem ezt tapasztalja, az megtévesztő kereskedelmi gyakorlat gyanújával bejelentést tehet a megyeszékhely járási hivatalának fogyasztóvédelmi osztályánál.
Ha strandolni, fürödni indulunk, értéktárgyainkat érdemes otthon hagyni. Az üzemeltető vállalkozások ugyanis csak a szokásos jelleggel használt és rendszerint a fürdőkbe bevitt személyes holmikért tartoznak felelősséggel, és csak akkor, ha azokat az erre külön kialakított értékmegőrzőben megfelelően helyeztük el. Általában külön van kialakítva az értékmegőrző rész, azt nem szabad összekeverni az öltözőkabin szolgáltatással. Aki igazán körültekintő, amikor beteszi az őrzőbe értéktárgyait, le is fotózza azokat.
A fogyasztóvédőkhöz többen fordultak amiatt panasszal, hogy a strandbüfékben, ahol enni- és innivalót, játékokat, egyebeket lehet vásárolni, sokszor nem egyértelmű az árfeltüntetés vagy több szám is szerepel egy terméken és fizetéskor a nagyobb összeget számolják fel. Ilyenkor azonnal érdemes reklamálni, mert az úgynevezett kettős árfeltüntetés esetén csak a kisebbet vagyunk kötelesek odaadni. A GVTI tanácsadói azt javasolják, hogy ezekben a bódékban is mindig kérjük el a blokkot. Ha gondunk van, ragaszkodjunk ahhoz, hogy a panaszról vegyenek fel jegyzőkönyvet!
Gyakori probléma az is, hogy a strand- vagy fürdőbelépő árában benne lévő egyik szolgáltatás épp azon a napon nem üzemel, amikor oda mentünk. Például a gyermekmedence vagy a csúszda. Ha ezt nem jelezték előre és kifizettük a jegyet, akkor az üzemeltető hibásan teljesített, ezért a látogató kellékszavatossági igényt érvényesíthet, kérhet például árleszállítást.
Olvasóink fogyasztóvédelmi kérdéseiket az utazásokkal, a nyaralással kapcsolatosan is elküldhetik szerkesztőségünknek a [email protected] e-mail-címre, a szakértői válaszok lapunkban jelennek meg.