Az oldtimer autók bűvöletében

Kétévente szervezzük a bakonybéli találkozót, kifejezetten veterán autók és motorok részére – nyilatkozta Nagygyörgy Imre, a Jákó Klub Egyesület vezetőségének Hódmezővásárhelyen élő tagja.

Juhász-Léhi István

Nagygyörgy Imre a formás Renault 5-össel

Fotó: Juhász-Léhi István/Napló

A klubnak egyébként a bakonyjákói Gerdenics János az elnöke, de van egy úgynevezett észak-magyarországi igazgatósága is; ott a bükkszentkereszti Molnár István a vezető.

– A program hagyományosan háromnapos, pénteken érkezünk, amikor eligazítás, itinerkiosztás van soron, míg másnap 130-150 kilométeres túra következik, ahol az állomásokon különféle feladatok várnak a résztvevőkre. Nagyon szép őszi idő és kitűnő ellátás fogadott minket. A nap díjkiosztóval egybekötött, jó hangulatú vacsorával zárult – derült ki.

A vasárnapi zárónapon beszélgettünk Imrével Bakonybélen, ugyanis ezen a napon hosszú évek óta kiállítják féltve őrzött kincseiket a régi autók szerelmesei.

Nagygyörgy Imre és neje egy 1985-ös évjáratú Renault 5-össel érkezett. A francia autó – Imre állítja – a boldog 1980-as éveknek a leggazdaságosabb autója volt fenntarthatóság szempontjából, mindemellett mutatós darab ma is.

Nagygyörgy Imre a formás Renault 5-össel
Fotó: Juhász-Léhi István/Napló

– 1966-ban gyakornok voltam egy nagy magáncégnél Orosházán. A cégtulajdonos már akkor veteránautózott, ahogy mondani szokás, erősen benne volt a témában – emlékezett. – Elvitt egy 500 kilométeres, szlovák veteránversenyre, akkor fertőződtem meg egy életre.

Nagygyörgy Imre elárulta, a pandémiás időszak nagyon megkeserítette az ő életüket is, hiszen az elmúlt év veteránozás tekintetében teljes mértékben kimaradt az életükből.

– Az őszi találkozók telt házzal zajlanak – részben azért, mert sokan félnek, hogy ismét lehetnek korlátozások – árulta el.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában