2023.08.26. 10:07
Nyár, dinnye, szeletem – dinnyefogyasztás-ösztönző kampány indult
Nyár, dinnye, szeletem címmel indított dinnyefogyasztás-ösztönző kampányt az Agrárminisztérium és háttérintézménye, az Agrármarketing Centrum, hogy tovább fokozzák az elmúlt években emelkedő magyarországi fogyasztást, ami a magyar dinnyeágazat hosszútávú stabilitását is növelheti – írja az MTI.
Mák Zsolt görögdinnyét szüretel dinnyeföldjén Csány közelében 2023. augusztus 2-án
Forrás: MTI
Fotó: Komka Péter
A témában tartott sajtótájékoztatón Tarpataki Tamás agrárpiacért felelős helyettes államtitkár arról beszélt, hogy
idén már nyolcadik alkalommal tartanak dinnyepromóciót, amelynek keretében egy tonna sárga- és görögdinnyét osztanak ki a Zamárdiban a Strand Fesztiválon.
Jelezte, hogy a magyar szabadföldi dinnye július végén érkezik a magyar piacra, és mivel Európában vannak olyan országok, ahol korábban érik a gyümölcs, importálni is tudnak a szezon vége felé. Megemlítette, hogy
nagyon jó külkereskedelmi mérleggel zárul majd az idei dinnyeszezon.
Közölte, hogy a magyar termőterület 2019 óta tartó csökkenése visszafordulni látszik, idén több mint 10 százalékos növekedés várható, a 2022-es 2400 hektáros görögdinnye-termőterület az idén 2800 hektárra bővült.
Tarpataki Tamás hangsúlyozta, hogy a vidékfejlesztési program keretében 2020-ig 70 milliárd forint támogatást adtak a kertészeti ágazatban tevékenykedő gazdáknak, és ebből több mint 20 milliárdot vitt el a dinnyeágazat, elsősorban technológiai fejlesztésekre, öntözés kiépítésére, csomagolástechnikai beruházásokra, illetve hűtőházak fejlesztésére.
Ondré Péter az Agrármarketing Centrum ügyvezetője kiemelte, hogy
a belföldi fogyasztás nőtt az elmúlt években, jelenleg 10 kilogramm fejenként,
ami azt jelenti, hogy a 120 ezer tonnás éves termésből mintegy 100 ezer tonna itthon marad, 20–30 ezer tonna jut az exportpiacokra.