Bulvár-celeb

2021.04.21. 16:00

Tragikus vonatbaleset Újfehértónál: újabb részletek derültek ki

Részletesen elmesélte egy utas amit látott: csak kevésen múlt, hogy nem történt nagyobb tragédia. A keletkezett kár – a vasúttársaság első becslései szerint – több tízmillió forint lehet.

Forrás: Rutkai-Dér Vivien tűzoltó főhadnagy

– Nem volt idő felkészülni az ütközésre, egy pillanat műve volt az egész; az ütközés ereje megemelt, és a padlóra estem; én a hátamat ütöttem meg, többen a karjukat fájlalták – mondta a Cívishírnek egy nő, aki utasként élte át az április 20-án Újfehértónál történt vasúti tragédiát. Mint ismert, egy, a kisvároshoz közeli vasúti átjáróban a fénysorompó tilos jelzése ellenére a sínekre hajtott egy traktor, amelyik két – ellentétes irányba haladó – személyvonattal is összeütközött. A traktort vezető, harmincas éveiben járó férfi a helyszínen életét vesztette; a MÁV közlése szerint a vonaton utazók közül öt utas és a mozdonyvezető sérült meg – írja a haon.

A Nagykerekiből származó, ma már újfehértói Pető Szilvia azon a Debrecenbe tartó személyvonaton ült, amelyiknek a mozdonya és három kocsija ki is siklott.

– Fülkés kocsiban ültem, rajtam kívül nem volt más abban a kupéban. Az egész vonaton is csak tizenöten utaztak szerencsére. Azonnal lehetett tudni, hogy nagy baj van.

A mentők nagyon gyorsan megérkeztek. Mivel a felsővezetékek leszakadtak, illetve a traktorból folyt a gázolaj, kiabáltak, hogy azonnal el kellett hagyni a kocsikat.

„Közben szóltak, hogy ne nézzünk arra az oldalra, ahol a traktor hevert összetörve…”

– idézte vissza Szilvia, akit nem is annyira a saját sérülése, mint inkább a traktoros halála foglalkoztat. Nagyon sajnálja a fiatalembert, amin az sem változtat, hogy minden jel szerint ő okozta a balesetet. Mennyire kevésen múlik egy ember élete, jegyezte meg a szemtanú, hozzátéve, a kisiklott szerelvényeken végignézve felötlött benne: kevésen múlt, hogy nem történt még nagyobb baj.

 

Fotó: MTI / Balázs Attila

 

– A rendőrök és a mentők is nagyon segítőkészek voltak. Előbbiek mindenkit végigkérdeztek, tud-e telefonálni, okoz-e problémát a hazajutás. Akkor már szakadt az eső.

Aki kicsit is fájlalta valamijét, azt a nyíregyházi kórház traumatológiájára szállították. A hátam miatt engem is, de nincs súlyosabb bajom. Szintén szerencsés körülmény, hogy fülkés szerelvényekben utaztunk: lehet, hogy nyitott terű kocsikban a sérülések is komolyabbak.

A mozdonyvezető, bár vérzett a fején, szintén nagyon fegyelmezett maradt, minden dicséretet megérdemel. Pedig neki sem lehet könnyű feldolgozni a történteket – jegyezte meg a fiatal nő, akit korábban nem élt még át közlekedési balesetet.

 

Biber Anett, a MÁV-csoport szóvivője
Fotó: Echo Tv

 

Biber Anett, a vasúttársaság szóvivője azt mondta: a vasúti pálya, a felsővezeték és annak tartóoszlopai, az útátjáró és a balesetben érintett vasúti járművek komolyan megrongálódtak, a kár az első becslések szerint több tízmillió forint lehet.

Hangsúlyozta, a vizsgálatok szerint

az érintett kétvágányú pályaszakaszon óránkénti 120 kilométeres sebességgel közlekedhetnek a vonatok, de a balesetben érintett szerelvények egyike sem haladt ennyivel, a mozdonyvezetők és a vasutasok az utasításoknak megfelelően jártak el. Az útátjárót biztosító fénysorompó a baleset idején jól működött, tehát tilos jelzést mutatott.

A kisiklott szerelvény első kocsiját szerda délben daruval már beemelték a vasúti pályára, majd a nap folyamán az oldalára dőlt, a másik vágányt teljesen elzáró második kocsit is visszaemelik a sínekre, a cél az, hogy szerda éjszakáig végezzenek ezzel a munkafázissal – ismertette a szóvivő.

Fotó: Rutkai-Dér Vivien tűzoltó főhadnagy

 

Megjegyezte, a szerelvény mozdonya a traktorral történő ütközés után tizenhat méterre sodródott el a vágánytól és a vasúti töltés alján állt meg. Azt még nem tudják, hogyan emelik be a sínekre. Annyi biztos, hogy a földet ki kell termelni körülötte, akkor lehet megtervezni a visszaemelést, így akár egy-két hétig is tarthat a mozdony műszaki mentése.

A tervek szerint a jobb vágányt péntekre szeretnék helyreállítani és péntek reggelre visszaadni a forgalomnak. A másik vágány helyreállítása a jövő hét végéig is eltarthat.

A záhonyi vasútvonalon szerdán bevezetett ideiglenes közlekedési rendről szólva a szóvivő elmondta, a Debrecen és Nyíregyháza között InterCityvel utazóknak vonatpótló autóbuszra kell átszállni, ezért 30-60 perccel megnő a menetidő.

Mint ismert, egy ember meghalt, hatan megsérültek, amikor egy traktor kedd délután a tilos jelzés ellenére behajtott egy vasúti átjáróba a Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei Újfehértó közelében és összeütközött két arra haladó vonattal. A traktornak a Debrecenből Záhonyba tartó személyvonat ment neki, de az ütközés ereje akkora volt, hogy a másik vágányra lökte a járművet, amelyet az ellenkező irányba, a Záhonyból Püspökladányba tartó személyvonat is eltalált.

 

 

 

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!