Gazdaság

2017.06.22. 15:37

Ismét az eDigital a legnagyobb hazai webáruház (x)

Folytatódik az e-kereskedelem bővülése Magyarországon – a tortából ismét az Extreme Digital harapta a legnagyobb szeletet.

A GKI Digital által készített piackutatás rávilágított arra, hogy a teljes magyar online kereskedelem mintegy 35 százalékát a 10 legnagyobb szereplő valósítja meg. Noha 2016-ban folytatódott a top10 szereplő részesedésének növekedése, a növekedés dinamikája jelentősen lassult. Ez az adat mutathatja az árérzékeny és tudatos vásárlói réteg növekedését, a kisebb webáruházakba vetett bizalom növekedését és az árösszehasonlító tartalmak erősödését is.

Az Extreme Digital sorozatban harmadszor hódította el az első helyet, a dobogó második helyére az eMag fért fel, az offline áruházláncból építkező Media Markt pedig a harmadik helyet szerezte meg.

Mindenki kicsit máshogy csinálja

Az Extreme Digital magyar hátterű webáruházként alapozta meg a sikereit a 2004-es indulása óta. Hamar meghatározó szereplője lett a digitális felszerelések, szórakoztató elektronikai termékek és kiegészítők kereskedelmének. Az eDigital együtt nőtt a magyar elektronikus kereskedelemmel, amihez nagymértékben hozzájárult a termékpaletta fokozatos bővítése. Az Extreme Digital meghatározó termékkategóriái között megjelentek a háztartási gépek, a barkácsgépek és az irodai felszerelések is. Mára igazi webplázává nőtte ki magát; a termékkínálat kertészeti eszközöket, bútorokat, sportfelszereléseket és könyveket is tartalmaz.

A második helyezett eMag a legnagyobb éves forgalombővüléssel büszkélkedhet, így megérdemelten került a képzeletbeli dobogó második fokára. Az eMag.hu a román nagytestvér technikai támogatásának köszönhetően a piac erős szereplőjévé vált, 2013-as magyarországi indulása óta dinamikus növekedésre képes. A növekedésben jelentős szerepet játszhat a Marketplace program, amelynek keretében az eMag közel 500 partner árukészletét is forgalmazza a saját áruházában.

A Media Markt elsősorban offline műszaki áruházláncként vált ismertté Magyarországon, ám a márkaismertségnek köszönhetően hamar meghatározó online szereplővé vált a 2013-as webes indulást követően. A Media Markt műszaki webáruházként oda tudott férkőzni a vezető webplázák közé.

Külföldi érdekeltségek

Az Extreme Digital a forgalmának túlnyomó többségét Magyarországon valósítja meg, noha Romániában, Horvátországban, Szlovéniában, Szlovákiában, Csehországban és Bulgáriában is rendelkezik webáruházzal.

Az eMag nagyobb potenciált lát a külföldi terjeszkedésben, ennek megfelelően nagyobb erőforrással jelenik meg az új piacokon. Ennek az üzletpolitikának köszönhetően tudott meglepő sebességgel az egyik legnagyobb szereplővé válni Magyarországon, de Bulgáriában és Lengyelországban is dinamikus fejlődést mutat.

A Media Markt hálózata jelenleg 15 európai országot ölel fel; jellemzően műszaki termékek offline és online forgalmazásával foglalkozik. Szinte minden országban meghatározó online támogatást biztosítanak a hagyományos kereskedelmi modell számára.

További szereplők a listán

A lista negyedik helyén a Mall magyarországi webáruháza végzett. A cseh vállalat 2005 óta van jelen a hazai piacon. A cégcsoport jelenleg is aktív terjeszkedést folytat, elsősorban a CEE országokra fókuszálva.

Megőrizte ötödik helyét a Tesco, amely egyedüli FMCG szereplőként fért be a legjobb tíz közé. A szektor jelentős növekedésen ment keresztül az utóbbi három évben. A Tesco növekedésének lassulása valószínűsíthetően a konkurens nagy webáruházak online megjelenésének tudható be. Ma már több ismert áruházlánc kínálja termékeit online felületen is.

A hatodik, hetedik és nyolcadik helyen a magyar műszaki áruházak következnek: az iPon, az Aqua Electromax és a 220Volt. Mindhárom javítani tudott a tavalyi pozícióján: az iPon és az Aqua Electromax egy-egy helyet, a 220Volt webáruházat pedig első alkalommal láthatjuk a tíz legnagyobb között.

A top10 lista legnagyobb vesztese a kilencedik helyre szoruló Libri-Bookline, amely három pozíciót rontott egyetlen év alatt. Ennek ellenére továbbra is ők tudhatják magukénak a legtöbb tranzakciót, azaz náluk adják le a legtöbb rendelést.

A Tchibo idén is a tizedik helyen végzett. A 2012-ben indult webáruház sikere igazán figyelemre méltó, hiszen szinte kizárólag saját márkák forgalmazásával kerültek a legnagyobbak közé.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!