Gazdaság

2017.02.27. 20:15

Személyre szabhatják a banki szolgáltatást

Veszprém - Nehezen váltunk a már megszokottról, az emberek mindössze hét százaléka mutat hajlandóságot bankcserére.

Piltman-Horváth Barbara

A Gfk kutatóintézet adatai alapján egyre kevesebb azoknak a száma, akik, megvizsgálva a lehetőségeiket, a kedvezőbb döntés értelmében
lecserélnék jól megszokott bankjukat. Ma már akkora a választék a pénzpiacon is, hogy érdemes megvizsgálni, jól választottunk-e elsőre, lehet-e alacsonyabb a számlavezetés költsége, az utalás vagy csoportos beszedés díja. Sokan azonban mégis annyi-ra ragaszkodnak a már megszokott szolgáltatóhoz, hogy észérvekkel is nehéz rájuk hatni.

Ennek az is lehet az oka, hogy ma már egyre több bank nyújt személyre szabott szolgáltatásokat, és a pénzügyi intézmények is ráeszméltek, hogy minél jobban meg kell ismerniük a fogyasztót.

A bankváltásra nyitottak aránya stabilan 7 százalék körül alakul, ők azok, akikért a hirdető bankok versenybe szállhatnak. Ez a kör a fiatalabb - 30 évet még nem betöltött - ügyfélkörbe tartozik, akik az internet mellett elsősorban ismerősi, baráti körben tájékozódnak.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!