2017.11.14. 06:30
Csúcsra járatja a webáruházakat a fekete péntek
Egy hagyományosan erős akciós naphoz képest akár tízszeres forgalmat is hozhat, az átlagos kosárérték a 36 ezer forintot is elérheti
Tízszeres forgalomra számítanak
Az e-kereskedelemben évről évre fontosabb az ünnepi szezon, amelyet a karácsonyi bevásárlás mellett a Black Fridayre (fekete péntekre) időzített jelentős, olykor 80-90 százalékos árengedmények is fűtenek. Míg korábban az éves webes forgalom ötöde, addig tavaly már közel a harmada bonyolódott le november-decemberben, és az idén még nagyobb arány várható – írta a vg.hu a piaci szereplőktől és piackutatóktól származó adatok alapján kedden..
A legnépszerűbb termékek a webshopokban a tévék, az okostelefonok és a játékkonzolok, de a botmixertől a mosógépig a háztartási gépek is kelendőek, és a hagyományos építő- és társasjátékok is keresettek.
Becslések szerint a hazai online kereskedelem az idei év végére 360 milliárd forint fölé emelkedik.
Több száz csomagkézbesítőt alkalmazna a Magyar Posta
A Magyar Posta is munkaerőhiánnyal küzd, főleg Budapesten és vonzáskörzetében, valamint Nyugat-Magyarországon, különösen az országhatár közelében vannak betöltetlen pozíciói. A mintegy 30 ezer fős vállalatnál szeptember végén ötszáznál kevesebb betöltetlen állás volt, ebből a hálózati területen száz, a logisztikai területen négyszáz – írta a vg.hu a cégtől kapott tájékoztatásra hivatkozva kedden.
A tavasz óta folytatott intenzív toborzás eredményeként október végén mintegy ötszáz fővel több dolgozója volt a postának, mint tavaly év végén.