2016.12.16. 07:21
Kínai befektetővel érhet révbe a pápai húsgyár
A pápai húsgyár összes termékére van kereslet a határokon túl. A vállalatcsoport új tulajdonosa is a minél nagyobb volumenű exportban bízik, amellyel stabilizálni lehet a több mint százéves múltra visszatekintő társaság gazdálkodását, működését.
Hosszú távú fejlesztési programot, az árbevétel és a létszám jelentős növekedését jelentette be minap a Pápai Hús új befektetője. Frank Liu, a hongkongi bejegyzésű Famous Yield Enterprises társtulajdonosa több milliárd forintot kíván a vállalat hatékony működésére fordítani. Ennek kapcsán beszélgettünk vele.
- Miket tudott a pápai húsgyárról? Melyek voltak azok a benyomások, amelyek megerősítették önben: érdemes ebbe a vállalatba fektetni milliárdokat?
- A cég múltja, a brand, vagyis a márkanév, az a fajta munkahelyi környezet, atmoszféra és lelkesedés, amit itt tapasztaltam, megerősített abban, hogy jó befektetés lesz.
- Tudja, hogy egy több mint százéves múltú vállalatról beszélünk?
- Természetesen.
Frank Liu szerint a vállalatnál dolgozók létszáma 2020-ig akár 900-ra is növekedhet
Fotó: Polgár Tibor
- És az elmúlt tíz év hányattatásairól is hallott? Gondolok itt a kétszeri felszámolási eljárásra, a csődeljárásra.
- Ez sem volt titok előttem, de higgye el, ez nem befolyásolta a döntésem. A bemutatóteremben kiállított termékeken keresztül nyomon követhetjük a vállalat történetét. Azok az emberek, akiknek megvan a tudásuk, tapasztalatuk ahhoz, hogy ezeket a tradicionális termékeket tovább tudjuk gyártani, még itt vannak. Erre lehet és kell is építeni, ha fel akarjuk virágoztatni a vállalatot. Márpedig mi ezt akarjuk.
- A húsipar számára a magyar felvevőpiac rendkívül szűk. Ettől mindegyik hazai szereplő szenved. A Pápai Hús esetében miként képzelik a kitörést ebből a fogságból ?
- A magyar piacon a jelenlegi pozícióink stabilizálása a célunk, ugyanakkor a külföldi piacokban hatalmas lehetőséget látunk. Kína, a távol-keleti régió és az Egyesült Államok nagy potenciált jelentenek a termékeink számára.
- Amerikában ismerik, elismerik a termékeiket. Át kell-e a választékot alakítani ahhoz, hogy Kínában is hasonló sikereket érjenek el?
- A távol-keleti piacot úgy kell elképzelni, mint egy újszülött gyermeket, egy óriásbébit. Ahogy fejlődik, úgy tanulja, tapasztalja meg fokozatosan, hogy mi a jó számára. És mire a fejekben végbemegy a fejlődés, a termékeink ott lesznek, a pápai márka beépül a köztudatba. Az új piacon a minőség és az egyedi receptúrák a legfontosabbak, ezzel lehet keresnivalónk.
- A kínai piac mindenki számára csábító, ezért ott is hatalmas a konkurencia. A húsipari szereplők között a pápai húsgyár ráadásul kicsinek számít. Így is labdába tudnak rúgni?
- Mi a magas minőségű, prémium kategóriás termékeket kereső vásárlókat célozzuk meg. Ezzel ráadásul magasabb árszínvonalat érhetünk el. Öt éven belül a Pápai Hús jól ismert márka lehet a térségben.
- Mikor kezdődhet meg a szállítás?
- Napokon belül. Már itt van Pápán a partnerünk, aki azért jött Nankingból, hogy leadja az első rendeléseket. Tudni kell, ez egy több mint tízmillió lakosú kínai város, nagyobb piac, mint a magyar! Azt mondhatom, hogy arra a húsmennyiségre, amelyet a hazai piacon nem tudunk értékesíteni, neki mind szüksége van. Jövőre már 16,5 milliárd forintos árbevétellel számolunk, amelynek a negyedét exportmegrendelésekből teljesítjük. Az exportot két-három éven belül szeretnénk legalább megduplázni.
- A termelés növelése együtt jár létszámnövekedéssel is?
- Igen. Decemberben összesen 680 embert vettünk át. A tervezett növekedési pálya teljesítéséhez még 60-70 alkalmazottra lesz szükségünk. A vállalat létszáma 2020-ig akár 900-ra is növekedhet.