2011.09.14. 16:09
Legyen minden termék jogtiszta!
Veszprém - Nem igazán élnek az iparjog lehetőségeivel a vállalkozások, s többet profitálhatnának az online marketingből is. Ez derült ki egy kamarai fórumon.
A kereskedelmi és iparkamarában szerdán Szilágyi Ildikó szabadalmi ügyvivő beszélt a szabadalmi jogról, a védjegyjogról. Az immateriális termék védelme még gyermekcipőben jár Magyarországon, mondta, pedig ha egy vállalkozás kijárta az útját, bevezette a piacra és megkedveltette a termékét, érdemes időt áldozni arra, hogy a márkanevet levédesse.
A védjegyjognak számos buktatója van, jó tisztában lenni a viszonyokkal. Előfordulhat például, hogy egy külföldi partner termékeit értékesítjük itthon, s nem érdeklődünk a védjegyről. Szilágyi Ildikó saját tapasztalata, hogy a konkurencia él ezzel a hiányossággal, és követeli, hogy igazolja az illető a jogtisztaságot: ha ezt nem tudjuk megtenni, könnyen ügyészségi vizsgálat lehet a vége. Ezért mindig ügyelni kell rá, hogy csak jogtiszta termékkel dolgozzunk.
Érdemes tudni, hogy az iparvédelmi jogok eladhatók, bérbe adhatók, örökölhetők is, valamint hogy csak arra a földrajzi területre vonatkoznak, ahol bejegyezték őket.
Birincsik Albert marketing-szakértő az online marketingben rejlő lehetőségeket vázolta a résztvevőknek. Honlapja szinte minden cégnek van már hazánkban is, s ezek elég jó minőségűek, de a web2 terén igencsak van még mit tenni. A marketing viszonylag rövid időn belül megtérül, nő a vevőkapcsolatok száma, ismertté válik a cég, fejlődik az énképünk. Ez utóbbi is hangsúlyos, hiszen a vevőkörből érkező információkat be lehet építeni a cégmarketingbe.
A kamarai tagok mindkét témában segítséget kapnak saját cégük felkészítése érdekében.