2011.04.25. 17:14
Kapitány a szárazföldön
Balatonalmádi - Új vezérigazgató irányítja a balatonalmádi Ramada Hotelt, adták hírül a szakmai lapok két héttel ezelőtt. A hír azért volt igazán meglepő, mert ed- dig a tulajdonos, Wossa- la György viselte a vezérigazgatói címet.
- Mi történt, talán Wossala úr leváltotta saját magát? - kérdeztük a szálloda új vezetőjét, Budavári Zoltánt.
- Wossala úr ügyvezető igazgatóként továbbra is vezeti a céget, ő az én főnököm is, tehát ebben nem történt változás. Annyi azonban változott, hogy én a szálloda vezérigazgatójaként mind az üzemeltetésért, mind az értékesítésért, mind a gazdálkodásért felelős vagyok. Wossala úr úgy gondolta, ahogy mostanában mások is, hogy egy szállodavezetőnek jó, ha vannak értékesítési tapasztalatai. Hiszen nagyon fontosak a költségek, a megfelelő működés, de ha nincs igazán bevétel, akkor nincs miről beszélni - magyarázza az új helyzetet a fiatal szakember.
Egy szálloda kicsit hasonlít a hatalmas tengerjáró hajókra, a most megtett lépések hatása sokszor csak szezonokkal később válik igazán láthatóvá. Ilyen az árszínvonal kialakítása is. A Ramada Balatonról eddig egyes szállodások azt tartották, hogy túlságosan alacsony árakat használ a minél nagyobb töltöttség érdekében. Budavári Zoltán szerint a jövőben is kellő rugalmassággal kell kezelni az árakat, de nem mindenáron.
- Egy Balaton-parti szállodánál a főszezonban kiemelt áron kell értékesíteni, hisz az érdeklődés is sokkal nagyobb. Mivel az egyéb időszakokban sokkal nehezebb eladni a szobákat, rákényszerül mindenki az akciókra. Nagyon örülnék, ha lenne egy olyan árnívó, ami alá semmiképpen sem kell lemennünk. Az első lépéseket már meg is tettük a napokban ebbe az irányba, amikor egy partnerrel éppen azért nem tudtunk megállapodni, mert túl alacsony árakat szeretett volna. Azt szeretnénk, hogy egyre inkább csak a szálloda színvonalának megfele- lő árat publikálhassunk.
Budavári Zoltán a jövőben is kiemelten akar építeni a rendezvényturizmusra, hiszen a szálloda kialakítása alapján ez mindenképpen az egyik erősségük.
- Ma még nem annyira látszik, de nyomokban már érezzük, hogy talán vége lesz a válságnak. Ez lehetőséget adhat a konferenciaturizmus fellendítésére, ami ma a forgalmunk 60-65 százalékát adja, és a jövőben is a működésünk meghatározó része lehet. Azért is fontos ez a terület, mert jelentős a közvetlen reklámhatása, a konferenciák résztvevői később egyéni vendégként, családdal, partnerrel is visszajöhetnek.
A szezont az eddigi foglalások alapján reménykeltőnek ítéli.
- A vendégek többsége Magyarországról érkezik. Sajnos a tartózkodási idő az elmúlt évekhez képest rövidült. Úgy tűnik, az emberek egyre kevesebb pénzt tudnak költeni. A nyári időszak biztosan jól alakul, s ahogy említettem, konferenciákra is egyre több lekérés érkezik. A növekedéshez keményen kell dolgozni, agresszív, intenzív értékesítést kell folytatni, ami biztosan eredményt hoz.
A vezérigazgató szerint hosszú távon akkor számíthatnak eredményes működésre, ha megtalálják azt a pontot, ami a szálloda igazi különlegessége, erőssége.
- Ma már önmagában nem biztos, hogy eladható egy hely csak azért, mert wellness-szálloda. Meg kell keresni minden olyan pluszt, amitől mások leszünk, mint a többiek. A balatoni településeken is ezt kellene tenni, mindegyiken meg kellene találni azt, ami nem kimondottan a vízhez kötődik. Attraktív dolgokat, új rendezvényeket kellene kitalálni, vagy például aktív sportéletet kellene kialakítani, ami miatt egy évben akár többször is érdemes lenne lejönni. Az emberek azt gondolják, hogy a Balatonnál nem lehet mást csinálni, csak fürödni. De lehet, csak akarni kell.
Pontosan tisztázni kell azt is, hogy a hotel mennyire él szigetként az adott helyen.
- Minden szálloda küzd azzal a kérdéssel, hogy benn tartsa-e a vendégeket, hogy csak bent költsenek, vagy hagyja máshová is menni őket. Szerintem meg lehet találni a kompromisszumot. Akár olyan külső programok szervezésével, amiket a szálloda is támogat, így azok nem jelentenek konkurenciát a neki. Ugyanakkor azokat, akik nem a szállodában laknak, be kell csábítani. Az Almádiban élő emberek sem ismerik megfelelően ezt a szállodát, ezért talán félnek is bejönni. Ebben is lépni szeretnénk, hogy nyitottabbá váljunk a lakosság felé. Nekik szolgáltatás, nekünk meg egy bevételi forrás. Ugyanígy a város többi szálláshelye felé is nyitni kell az ilyen szolgáltatásokkal.
Budavári Zoltán nyolc és fél évig dolgozott a hévízi NaturMed Hotel Carbonában. Értékesítési asszisztensként kezdett, majd átvette rendezvények értékesítését, szervezését, lebonyolítását. Az utóbbi években a szálloda értékesítési és marketingigazgatója volt. Mint mondja, hosszú időn át volt egy helyen, új kihívásokra vágyott. Miután távozott Hévízről, négy ajánlatot is kapott, közülük ez volt neki a legszimpatikusabb.