Gazdaság

2010.05.25. 06:41

Nyuszik a magyar cégvezetők!

Félénkek a magyar cégvezetők, nem merik megszólítani a másikat, mert nem tudják hogyan kell. Ez volt a Vállalkozz Hatékonyan Klub által rendezett II. Kapcsolatépítő nap legsokkolóbb felismerése a szervezők számára.

Kiss Nikolett

A még március végén mintegy 1200 kkv-vezető részvételével megrendezett eseménynek az volt a célja, hogy a vállalkozások kapcsolatokat építsenek. Azonban a szervezők döbbenten látták, hogy míg a jelen lévők egy része azonnal belevetette magát a tömegbe és potenciális üzleti partnereket keresett, addig a többség csak félszegen álldogált.

Ciki ismerkedni?

Amikor a szervezők megkérdezték a vállalkozókat, hogy miért árulják a petrezselymet, azt mondták, mert nem tudják kihez, és hogy menjenek oda, vagy nem tudják mit kell mondani.

Mások cikinek érezték ismeretlenül odamenni valakihez, mert kellemetlennek éreztek volna egy esetleges visszautasítást.

A kapcsolatépítés nem telefondobozokról szól

Amíg világszerte komoly kultúrája van az üzleti kapcsolatépítésnek, addig Magyarországon az, ha valakinek kapcsolatai vannak az pejoratív értelmet nyert. Valójában nincs itthon Magyarországon hagyománya az üzleti kapcsolatépítésnek, ami semmiben sem hasonlít a sógor, koma, jóbarát elven működő protekcionizmusra. A megfelelő üzleti kapcsolatrendszer kibővíti, esetenként megsokszorozza egy vállalkozás, de különösen a kisvállalatok lehetőségeit és ez az egyik leghatékonyabb és legolcsóbb vevőszerzési eszköz.

Az üzleti kapcsolatépítés táncrendje

„Az üzleti kapcsolatépítésnek megvannak a maga szabályai. Először is meg kell állapítani, hogy aki szemben áll az potenciális partner-e? Ehhez elég megérdeklődni a másikat, hogy mivel foglalkozik? Ha lehetőség látszik az együttműködésre, akkor a legfontosabb szabály, hogy 20 másodpercben érthetően és érdekesen be kell tudni mutatni a cégünket. Ha nem potenciális partner, akkor még mindig van lehetőségünk arra, hogy az Ő ügyfélkörében találjunk partnereket" – foglalta össze Surányi Ferenc a Vállalkozz Hatékony Klub vezetője, vevőszerzés szakértő.

Hozzátette: „Nem a mennyiség a lényeg, hanem az, hogy megtaláljuk azt a néhány embert akivel érdemes beszélgetni és azután azt az egy-kettőt, akivel érdemes hosszú távon együtt dolgozni."

Egy egyszerű kézfogásból nagy üzlet

A II. kapcsolatépítő napon több tucat üzleti kapcsolat és együttműködés, úgynevezett miniklaszter jött létre. Például: összeállt egy webdesigner, egy programozó és egy online fizetést kínáló vállalkozás és együtt komplett weboldalakat tudnak felvállalni.

Egy másik esetben olyanok fogtak össze, akik passzív házakat építenek: a kivitelező mellé társult az energiatakarékos fűtési megoldásokat kivitelező vállalkozás és megújuló energiaforrást kínáló cég, és együtt komplett megoldást kínálnak a tervezéstől a kivitelezésig. Ezeknek az együttműködéseknek az egyik legnagyobb előnye, hogy azonnal megsokszorozza az ügyfelek számát, hiszen az együttműködő partnerek mindannyian ajánlják az ügyfeleiknek egymás szolgáltatását.

A Vállalkozz Hatékonyan Klubról

A VH Klub a fejlődni vágyó kisvállalkozók üzleti klubja, ahol európai szintű vállalkozási tudást szerezhetnek meg. Küldetése, európai szintű vállalkozói ismeretek elterjesztése a hazai kisvállalatok körében, hogy versenyképesek legyenek multinacionális cégekkel szemben, ezzel hozzájárulva a magyar gazdaság fejlődéséhez.

2009-ben alapította három kisvállalati tanácsadó, három kulcsfontosságú terület szakértője: Kelkó Tamás HR-szakértő, dr. Tóth András pénzügyi szakértő és Surányi Ferenc vevőszerzés szakértő. Mindhárman rendszeresen publikálnak szakmai cikkeket a médiában és a Vállalkozz Hatékonyan Blogban: www.vhklub.hu

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!