2022.12.27. 06:00
Tavaly 28 milliárd percet beszéltek telefonon a magyarok
Magyarországon a körülbelül 9,5 millió hanghívásra alkalmas aktív SIM-kártyával 8,5 milliárd hívást kezdeményeztek a magyarok, és összesen 28 milliárd percet beszéltek 2021-ben. Egy SIM-kártyára átlagosan 74 hívás, és hívásonként 3 perc 20 másodperc beszédforgalom jutott havonta – derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) által összeállított Mobilpiaci jelentés adataiból, amelyet az NMHH kommunikációs igazgatósága szerdán juttatott el az MTI-hez.
Forrás: Shutterstock
Kezdetben a mobilokkal szinte csak telefonálni lehetett, később jött az SMS és a mobilnet, majd a telefon is "okosodott", de minden funkció ellenére a hanghívás máig népszerű szolgáltatás.
A 2015-2016-os negyedévekben átlagosan 178 percet beszéltek havonta egy SIM-kártyával, 2021-2022-ben viszont már 245 percet. A forgalom 2020-ban tetőzött, és onnantól kezdve érdemben nem emelkedett. A hosszabb távú trendek mellett 2020-tól szezonális hullámzások is megfigyelhetők a forgalom alakulásában. Az év harmadik negyedévében jellemzően kevesebbet beszélgettek mobilon az előfizetők.
A Mobilpiaci jelentés forgalmi adatai előfizetői és előfizetési típus szerinti bontásban is elérhetők. A lakossági feltöltőkártyás (prepaid) előfizetők kevés hívást kezdeményeztek (havi 28-at) és rövid ideig beszéltek (hívásonként 1,2 percet). Ez érthető, hiszen bizonyos hívásforgalom felett már nem éri meg a forgalomarányos prepaid előfizetés.
Érdekesség az is, hogy másként viselkednek a nem lakossági és a lakossági előfizetéses (postpaid) előfizetők is. A nem lakossági ügyfelek többször telefonálnak (havonta 113-szor), mint a lakosságiak (havi 83-szor), viszont a lakosságiak hosszabban beszélnek, (hívásonként 3,8 percet), mint a nem lakosságiak (3,1 percet). Úgy tűnik tehát, hogy a magánbeszélgetésekre több időt szánunk, mint a munkával kapcsolatosakra.
Az NMHH szakemberei a forgalomváltozást meghatározó hívásszámot és híváshosszt külön-külön is vizsgálták. Az egy SIM-kártyára jutó hívások száma az időszak alatt trendszerűen nem változott, és a szezonális hatások sem voltak jelentősek. Hatása volt viszont az előfizetés típusának: a prepaid előfizetéssel rendelkező ügyfelek jelentősen kevesebb beszélgetést kezdeményeztek, a nem lakossági postpaid előfizetők viszont többet - állapították meg.
Míg a hívások fajlagos száma nem, a hívások jellemző hossza az eltelt idővel jelentősen emelkedett, és a szezonalitás is kimutatható volt. A negyedik, de különösen az első negyedévben hosszabbak voltak a telefonhívások, a harmadikban pedig rövidebbek.
Az is bebizonyosodott, hogy azokban az időszakokban, amikor a kapcsolásszám csökkent, a hívások ideje megnőtt. A lakossági postpaid előfizetők több időt szántak egy hívásra, mint a prepaid, és mint a nem lakossági postpaid előfizetők.
Összességében megállapítható, hogy még ma is szeretünk telefonálni, és hiába a rengeteg üzenetküldési lehetőség, egyre hosszabb hívásokat bonyolítunk ismerőseinkkel - olvasható a tájékoztatásban.
Digitália
- Black Friday: még egy esetleges csalódás sem veszi el a magyarok vásárlási kedvét
- Ennyi másodperc alatt lehet feltörni egy laza magyar felhasználó számítógépét
- Mi a teendő, ha a telefonját elveszti vagy ellopják?
- Hologram segítségével keresik a magyar szexmunkásnő gyilkosát (videó)
- Saját halálos mellrákját kezelte (sikeresen) egy tudós vírusterápiával