Járvány

2020.07.09. 09:51

Fellendültek a digitális szolgáltatások a járvány alatt

Különösen érzékelni a változást banki és telekommunikációs ügyintézésben.

Kép: Shutterstock

Forrás: Shutterstock

A McKinsey & Company felméréséből kiderül, hogy a magyarok háromnegyede használt legalább egy digitális szolgáltatást a kijárási korlátozások alatt, ami 21 százalékpontos emelkedés a járvány előtti időszakhoz viszonyítva.

A járvány előtt egy ember általában egy digitális szolgáltatást használt, utána viszont átlagosan hármat-négyet.

Az adatok szerint leginkább a banki és a telekommunikációs szolgáltatások bővültek: előbbieket a megkérdezettek több mint fele, a megkérdezettek 57 százaléka vett igénybe, és 36 százalék vált aktív felhasználóvá a járvány alatt. Telekommunikációs szolgáltatást 47 százalék intézett online, és 32 százalék lett aktív a kritikus hónapokban.

A McKinsey digitális szakértője a bankok és telekommunikációs cégek vezető szerepét azzal magyarázza, hogy évek óta jelentős erőforrásokat fektetnek a digitális technológiákba. Azt várják, hogy más ágazatoknál, így az állami szolgáltatóknál és a kiskereskedelemben is felgyorsul a digitális átalakulás.

A felmérés szerint csökken a különbség a felhasználói csoportok között is.

Felzárkóztak a kistelepülések, mérséklődött és az életkori megoszlás.

A digitális megoldásokat a fiatalok túlnyomó része, csaknem 90 százaléka már a járvány előtt is igénybe vette. Az 55 és 64 év közöttiek körében csak 42 százalék volt az online felhasználók aránya, ám mostanra ez is 66 százalékra ugrott. A digitális szolgáltatásokat nagyjából fele-fele arányban mobiltelefonon, illetve számítógépen keresztül vették igénybe az emberek. Az úgynevezett ügyfélélménnyel a válaszadók háromnegyede volt elégedett.

Megállapították ugyanakkor azt is, hogy

sokan továbbra sem használnak digitális szolgáltatásokat, mert túl bonyolultnak találják,

vagy nem bíznak az ilyen megoldásokban, esetleg nem elérhető a közelükben. A folyamatok digitalizációja tehát nem elég, egyszerűsíteni kell a használatot, és javítani kell az ügyfélélményt – tanácsolják a vizsgálat készítői.

Borítóképünk illusztráció

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!