2019.10.31. 09:59
Nem lesz több politikai hirdetés, közölte a Twitter
A közösségi portál elnök-vezérigazgatója stílszerűen egy Twitter-bejegyzésben jelentette be.
Jack Dorsey azt írta:
„a politikai üzeneteket kiérdemelni kell, és nem megvásárolni”.
„Ez nem a szabad véleménynyilvánításról szól, ez azt jelenti, hogy fizetsz, hogy elérj emberekhez” – fogalmazott a személyes Twitter-oldalán közzétett egyik bejegyzésében az elnök-vezérigazgató.
Leszögezte azt is, hogy ennek a módszernek olyan „jelentős következményei vannak, amelyeket a mai demokratikus infrastruktúra képtelen kezelni”.
„Úgy döntöttünk, hogy világszerte minden politikai hirdetést leállítunk a Twitteren„ – közölte Dorsey. Hangsúlyozta azt is, hogy „a politikai üzenetek akkor érik el az embereket, ha elolvassák vagy újra-tweetelik őket. Fizetni az elérésért azt jelenti, hogy megspóroljuk ezt a döntést, és túlzóan optimalizált és célzott politikai üzeneteket erőltetünk az emberekre. Mi pedig úgy gondoljuk, hogy döntésüket nem szabad pénzzel kompromittálni”.
A vélemény szabadságának jegyében
A bejelentés után megjelent első kommentárok megjegyezték: a döntés olyan társadalmi-politikai légkörben született, amikor a közösségi média különböző platformjain – köztük is elsősorban a Facebookon – megjelenő politikai hirdetéseket kiemelt figyelem és vizsgálódás övezi.
Október elején különösen éles vita bontakozott ki, amikor a Facebook nem volt hajlandó eltávolítani Donald Trump amerikai elnök kampánycsapatának egyik hirdetését, amelyben Trump lehetséges választási ellenfelét, Joe Biden volt alelnököt támadták.
Mark Zuckerberg, a közösségi portál alapító elnök-vezérigazgatója a múlt héten tartott kongresszusi meghallgatáson azt közölte:
a Facebook továbbra is közzétesz politikai hirdetéseket,
mert meggyőződése szerint ezzel elősegíti a nyilvános politikai és társadalmi diskurzust.
A vártnál nagyobb volt a Facebook negyedéves bevétele és nyeresége
A bevétel éves szinten 29 százalékkal, 17,65 milliárd dollárra emelkedett, szakértők 17,35 milliárd dollárt vártak.
A reklámokból származó bevétel 28 százalékkal, 17,38 milliárd dollárra bővült.
A negyedéves adózott eredmény 19 százalékkal, 6,09 milliárd dollárra emelkedett az egy évvel korábbi 5,14 milliárd dollárról. A részvényarányos nyereség 1,76 dollárról 2,12 dollárra nőtt.
Szakértők alacsonyabb, 1,91 dollár részvényarányos nyereséget vártak a negyedévre. A harmadik negyedévben a Facebook napi használóinak száma 1,62 milliárdra emelkedett a negyedévvel korábbi 1,59 milliárdról.
Borítókép: Shutterstock