Lehet-e hiteles forrás az internet?

Veszprém - Az internetről, közösségi portálokról érkező hírek hitelességéről, szükségességéről vitatkoztak televíziós szakemberek a díjkiosztó gála előtt.

Németh F. Bernadett

Manapság mindenki hírt ad: közösségi portálokon, mobiltelefonon, interneten. A mindent elárasztó hírfolyamban a szakembereknek kell eligazodniuk. Baló György műsorvezető azzal ütötte fel a beszélgetést, lehet-e hiteles forrás az internet. A vitapartnerek egyetértettek abban, sok "szemét", vagyis dezinformáció, álhír érkezik az internetről és a közösségi portálokról.

Weyer Balázs, az Origo internetes portál főszerkesztője szerint nincs értelme arról beszélni, az internet hiteles-e, hiszen az csak egy felület, amit különböző tartalmakkal töltenek meg. Lényeg, hogy az adott illető, forrás hiteles-e. Vannak hiteles bloggerek, akik régóta megbízható információkat adnak, velük a szerkesztők kapcsolatban állnak. Kotroczó Péter, az RTL Klub hírigazgatója elmondta: náluk a szakújságíróknak feladata követni, gondozni a területükön megjelenő információkat, minden lehetséges fórumon és a felbukkanó új híreknek utánamenni.  Kálmán Olga, az ATV Egyenes beszéd műsorvezetője szerint egy bloggertől származó hírt csak azután lehet beemelni egy hírműsorba, ha azt már ellenőrizte a csatorna. Bódis Gábor, a Duna Televízió tájékoztatási igazgatója leszögezte: az a pártatlan újságírás vége, ha egyedül a bloggerre támaszkodunk forrásként.

Elhangzott: rosszul gondolkodik, aki úgy véli, hogy az egyre növekvő civil hírforrások majd feleslegessé teszik a képzett szakembereket: ha ez így lenne, szabadon árasztaná el a médiumokat az ellenőrizetlen információ.

Gajdics Ottó, a Hír Tv vezézigazgató-helyettese emlékeztetett rá, volt az országban egy nagyon hitelesnek gondolt blogger, aki a tej áráról írt bejegyzést, s az egész ország felbolydult utána. A Hír Tv ebben az esetben is utánajárt a blogger által állítottaknak, és saját híranyagából egészen más derült ki.

Baló György arra is kíváncsi volt, veszélyezteti-e a hírgyártást, a híradók létét az internet. György Bence, a TV2 hírműsorainak vezető szerkesztője szerint ez nem jellemző, de akárcsak az RTL Klub, ők is folyamatosan mérik az internetes megjelenések hatását a saját műsoraikra. Kálmán Olga és Kert Attila, az MTV kommunikációs osztályának vezetője egyértelmű nemmel felelt: tőlük nem visz el nézőt az internet.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!