2009.03.31. 12:44
Suzuki - Átalakított márkahálózat
Megyei körkép - Márkahálózatának jelentős átalakításába fogott a Magyar Suzuki Zrt. Ennek során elköszöntek öt Veszprém megyei kereskedőtől is.
Radikális lépéseket tett a Magyar Suzuki (MSC) Zrt, az országban 50 márkakereskedőtől vonták vissza a Suzuki kereskedői jogot.
Az átszervezés megyénket is jelentősen érintette.
Hiába volt egyidőben kilenc márkakereskedés is Veszprém megyében, az értékesítési eredményeket tekintve mégis az egyik leggyengébb megye volt, válaszolta lapunk megkeresésére Ruska Viktória.
A Magyar Suzuki Zrt. kommunikációs vezetője elmondta, a márkakereskedői teljesítésnek számos kötelező eleme van, amelyből a leggyakoribb hiányosság, ha nem sikerül a vállalt üzleti tervet teljesíteni.
Egy évvel ezelőtt húzta le a rolót Katona Endre. Az ő kiesése sem segítette a többieket
(Fotó: archív)
Amennyiben az elmúlt kettő évben a kereskedőik ettől elmaradtak, azzal szerződésszegés történt. Felmérésük szerint és az érintett kereskedővel folytatott egyeztetések során úgy tűnt, az idei évben sem lesznek jobbak a kilátásaik a hosszú idő óta gyengélkedő partnereiknek.
Mindezek alapján úgy döntöttek, az MSC megszünteti az üzleti kapcsolatot az adott vállalkozással.
A cég vezetői ma is úgy érzik, valóban szükség volt bizonyos hálózat racionalizálásra. Ám a megszűnt kereskedések helyett esetenként új partnereket kerestek meg, új jelentkezőket fogadtak, hiszen a leépítéssel párhuzamosan újjá is építik a márkakereskedői láncot.
Ennek során mindig az adott megyétől, régiótól függően döntöttek, ott szükség van-e újabb üzleti partnerre, márkakereskedőre, amellyel biztosítható a vevők jobb kiszolgálását.
A kommunikációs vezető hangsúlyozta, új belépők esetében fontos szempont volt, hogy legyen rutinja, értékesítési tapasztalata.
Szintén kiemelt szempont a megbízható, erős szervizháttér, hiszen az az érdekük, hogy a Veszprém megyei lakosság ez irányú igénye is kiváló minőségben biztosítva legyen.
Ugyancsak nem elhanyagolható szempont a bizonyított pénzügyi háttér, a stabil működés, a jó hírnév az adott területen.
Mivel ma nem olyan az üzleti klíma, hogy valaki minden rutin nélkül beletanuljon az értékesítésbe, ezért az sem volt kizáró tényező, hogy olyan partnert válasszanak, amelyik más márkával már bizonyított.
A Marsal Kft. minden követelményüknek megfelelt, ezért is keresték meg, s kötöttek vele szerződést, így Ajkán új Suzuki-kereskedés nyílhat. Marton György családi vállalkozása folyamatos bővülést produkált az elmúlt évtizedben.
Tradicionálisan elismert és jól menő kereskedés a megyében, ezért azt remélik tőle, hogy a Suzuki márkát is sikeresen értékesíti. (A Marsal Kft. Opellel és Chevrolet-vel is foglalkozik.)
A régi és az új kereskedőikkel szemben darabszám-elvárásaik vannak. Az erre vonatkozó követelményrendszerükben a hosszú távú szempontok dominálnak, ezekben folyamatos és a kereskedővel egyeztetett mértékű növekedést prognosztizálnak.
Az újonnan szerződők esetében, értelemszerűen, egyedi tárgyaláson alapul a későbbi értékesítési szám.
A korábbi gyengébb kereskedőkkel szemben az újonnan szerződött erős, helyi kereskedőktől várják, hogy maximálisan megfeleljenek a Suzuki-márka támasztotta igényeknek. Minden megyében, kisrégióban az elsőséget célozták meg, nem csupán az összesített országos értékesítési rangsorban.
Hat ment, egy jött
Megyénkben egy évvel ezelőtt még kilenc Suzuki márkakereskedés működött, köztük olyan kisebb településeken is, mint Csopakon, Zircen.
A cég honlapja szerint a korábbiak közül ma már nem tartozik a márkakereskedők sorába a Pászti (Veszprém), a Pék (Tapolca), a Kovács (Ajka), a Tarnóczi (Pápa), valamint a Kocsis (Zirc).
Majd egy évvel ezelőtt zárta be a szalonját a szintén veszprémi Katona. A megyében megmaradt a Perger (Csopak), a Mészáros (Várpalota), a Generál (Veszprém), és újként csatlakozott a hálózathoz a Marsal Kft. (Ajka).