Olvasó

2014.11.11. 10:38

Mozgássérültek fellépése Velenjében

A szlovén Velenje város sérültek egyesületének 45 éves jubileumi rendezvényén vett részt az ajkai mozgássérültek énekkara és a Borostyán férfi kórus.

Pénteken kora reggel indultunk, mivel szerettük volna egy kicsit az ország néhány nevezetességét is megnézni. A délelőtti órákra értünk Ptuj városába. A várból gyönyörködtünk a csodálatos Drávában, a várban és a városban. Majd utunkat Bled felé vettük. Itt az úgynevezett pletcsnyik-kel mentünk be a szigetre. Néhányan közülünk megkondította a kápolna harangját, hogy kívánsága hátha teljesül. Kissé izgatottan értünk a szállásunkra, ami 1096 m magasan van, és 110 kanyart kellett sikeresen „beszedni" ügyes gépkocsivezetőnknek. Turistaház, de nagyon tiszta és a tulajdonos őszinte szeretete mindent felejtett velünk. Szombaton a bőséges reggeli után indultunk Logerska Dolina hegyhez. Útközben csodáltuk az ősz varázslatos színeit és a tavalyi hó maradványait.

A 2350 méter magas hegy derekáig vitt minket a busz. Tovább mint egy 30 perces sétával jutottunk a 60 méter magasból zúduló vízeséshez. Mozirjei vásárlásunk után a kórusok fellépésének helyszínére siettünk. Míg a szereplők készülődtek, a csapatunk másik felének velenjei tolmácsunk, Gyuri, megmutatta a város központjában található nevezetességeket. Mind a két kórus szereplését vastapssal jutalmazta a közönség. A helyi énekkar tagjaival közös vacsorán és jó hangulatban töltöttük az estet. Vasárnapi reggeli után bepakoltunk és indultunk hazafelé. Útközben megálltunk egy kis város ólombánya múzeumánál. Sajnos pár hete árvíz öntötte el a bányát, így csak a környékről összegyűjtőt tárgyainak és a kültéri bányagépek múzeumát tudtuk megnézni. Dravogdrádtól Mariborig a Dráva mentén autóztunk. Az ország második nagy városának főterén sétáltunk és a csatolt közös kép is ekkor készült. Lendván tudtunk még egy nagy adag fagylaltot is kapni a közös pénzünkből.

Köszönetet mondunk mindenkinek, akik segítettek a kirándulásunk és a szereplésünk sikerében. A STAR-GUIDE KFT gépkocsivezetőjének, Szűcs Györgynek, Éva néninek, Piroskának, Erikának a művek betanításáért és vezénylésért, Klárikának a remek zongora kíséretének, az ünnepelt egyesületnek vitt ajándékok adományozóinak. Csodálatos őszi fényben tündöklő három nap kellemesen telt el.