Lóerő

2014.12.11. 12:25

Sikeres évet zárt a veszprémi SZ&T-T Rally Team csapata

Az SZ&T-T Rally Team nem csak versenyzésben, hanem a rendezésben is remekelt az elmúlt évben.

Heffler Péter

Mielőtt az egyesület idei évi sikereit vennénk számba, tekintsünk vissza az egyesület múltjára, hogy kissé megismerjük miért is az autósport körül forog az élete az egyesület tagjainak.

Szalmásy András még 2007-ben alapította az egyesületet, a fia Ladás szárnypróbálgatásai okán. A klub azóta sok változáson esett át, tagok jöttek mentek és a versenyzés mellett kiegészült a profiluk versenyszervezéssel is. Több rendezővel karöltve rendeztek már mini ralikat és szlalom futamokat is, de a versenyzés mindvégig a fő profiljuk maradt. Csapatuk tagjait kitartó lelkesedése mellett, Steigerwald Ferenc és Nagy Ádám szakértő autószerelő kezei is segítik, akik mind a versenyeken, mind az autók felkészítésében teljesítik minden autóépítő kívánságukat.

Fotó: Heffler Péter

Az egyesület az idei évben három versenyzőpárossal képviseltette magát a rali és szlalom szakágakban, így Szalmásy Mátyás – Fehér Balázs egyedileg épített BMW 325i-vel, Novák Gábor – Nagy Ádám Mazdával és Ladávalegyaránt rajthoz állt, valamint a Nagy Richárd – Nagy János páros egy BMW 325i-vel.Kiemelkedő eredménnyel zárta a 2014-es évet a tizenöt éves Nagy Richárd, aki már korán belekóstolt a technikai sportok világába, hiszen mindössze hét évesen sikeresen vett részt egy motoros ügyességi versenyen. A fiatal versenyző még 2011-ben kezdte egy Mazda 323F-vel kezdte autós pályafutását a tapolcai Dobó Kupán. A „tanulókocsit” hamar „kiautózta”, ami után 2013-ban átnyergelt egy BMW 325i volánja mögé, amivel idén is indult. Több futamon is arany éremmel zárt, beleértve a Dunántúli Szlalom Kupa Junior kategóriájának versenyeit, ahol nyolc versenyből hétszer állhatott a dobogó legmagasabb fokára. - Jövőre kis fejlesztésen esik át az autó, hogy még eredményesebben tudjunk részt venni a különféle futamokon - kezdte Nagy Richárd a közel kettőszáz lóerős, 2500 köbcentis BMW 325i-ről. - Szeretnénk például minél több szlalom versenyen indulni és persze a színvonalas Dunántúli Szlalom Kupát sem hagynánk ki - tette még hozzá a fiatal versenyző.

Összességében Szalmásy Mátyás is szép évet hagyhat maga mögött annak ellenére, hogy kissé felemásra sikeredett az idény a számára. - A hazai raliversenyek világában sajnos mostoha körülmények uralkodnak, így nehéz volt színvonalas amatőr versenyeket kiválasztani a naptárból, ahol elindulhattunk. Az idén mindössze négy raliversenyen tudtunk indulni. A nagyvelegi és a komlói futamokon kategória második, illetve abszolút harmadik helyen, a lábatlani futamon kategória és abszolút első helyen, míg a fehérvárcsurgói viadalon egy bronzzal zártunk - mondta az elnök. - Részt vettünk még a Veszprém Szlalom futamain is egy kis látványautózással, közönség autóztatással mivel itt társrendezők is voltunk. A technika ördöge néha beleszólt az eseményekbe, de már építjük az új „vasat”, amivel a felsőbb kategóriás versenyeken is indulni lehet, és amivel jövőre színvonalas külföldi versenyeken is szeretnénk elindulni fűzte még hozzá a versenyző.

 

Az egyesület elnöke a kezdetekről

Az autósport szeretetét édesapámtól, Szalmásy Jenőtől örököltem, aki a MAMSZ Veszprém megyei elnöke és alapítója volt - kezdte Szalmásy András. - 1975-től tíz éven át rendeztek baleset megelőzési, ügyességi versenyeket és motoros bemutatókat Veszprém és környékén. - Pályafutásomat 1982-ben gokartozással kezdtem, amiben 1986-ban országos bajnok lettem. 1989-től raliversenyzésre váltottunk, amit 2002-ben fejeztem be - tette még hozzá az SZ&T-T Rally Team elnöke.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!