Lóerő

2014.09.15. 13:30

Eddig közel félmillió forintot költött a tuningra

Autónk sok esetben több egy használati tárgynál. Van, akinek a hobbija is egyben. A veszprémi Kerekes Csongor BMW-je is több, mint egy jármű, már-már szenvedély.

Heffler Péter

Lehet sufnituning vagy komoly mérnöki munka, aszfaltszaggató izomautó vagy akár egy traktor, esetleg oldtimer, vagy még szinte vadonatúj, ami fontos, hogy büszke legyen rá az ember, és most meg is mutassa nekünk. Keressük azokat az autósokat, akik „más fokozatba” kapcsolták járművüket, és szívesen látnák viszont négy-, két- vagy akárhány kerekűiket újságunkban.

Kíváncsiak vagyunk, hogy mióta gazdáinak mondhatják magukat, milyen átalakuláson ment végbe a jármű. Ennek apropóján Kerekes Csongor BMW E46 325d-jére bukkantunk, ami után nem véletlenül fordulnak meg az emberek az utcán, hiszen nem egy szokványos „példányról” van szó. A hatalmas átalakuláson átesett járművet 2009-ben vásárolta a veszprémi fiatalember, aki az eredetileg Olaszországból származó autó harmadik tulajdonosának mondhatja magát.

Fotók: Heffler Péter

Öt évvel ezelőtt egy régi vágya teljesült, amikor Székesfehérváron megvásárolta a járművet, már csak azért is, mert komoly tervei voltak a kinézetét illetően. Csongort hobbiszinten mindig is érdekelte az autóépítés, de sokáig csak kis Polskiján gyakorolta ezt a hobbiját, majd az M-es BMW-k nyomán fogant az ötlet, hogy a saját „bömösét” is átszabja. Az innen-onnan összeszedegetett képekből álmodta meg a „tökéletest”, és elmondása szerint még csak félúton jár, az eddigi eredmény már így is több, mint figyelemre méltó.

A 2003-as, százötven lóerős gépet szépen apránként kezdte átépíteni, kezdve a 2M-es lökhárítókkal, aztán a gyári tizenhatos felnik BBS tizenkilencesre történő cserélésével, majd következett az autó „átvedlése”, a metálfestés matt feketére váltása. A rádiót navigációs rendszerre, a szövetet bőrülésekre újította, ezenfelül feketére fújt elegáns díszítőelemek a műszerfalon, az M-es nagytestvért idéző tetőkárpit és sebváltógomb, amik dobtak az autó belső terén.

Az eddigi változtatások közel félmillióba kerültek, és a tervezett jövőbeli átalakítások, így az M-esítés jegyében a kormánykerék, a mosóval ellátott xenon fényszórók, a sportülések, az M-es csomagtartószárny és a kipufogó lecserélése nagyjából még egyszer ennyibe fognak kerülni. Csongor elmondása szerint először kívül-belül szeretné rendbe tenni a gépet, majd ha minden kész, csak akkor kezdené motorikusan is átváltoztatni BMW-jét. Mindenesetre az eddigi eredmény már most szemet gyönyörködtető, és az irigylésre méltó átalakulás sikeressége a járgány után forduló járókelők számában mérhető.

 

Címkék#tuning

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!