Kultúra

2013.11.20. 10:55

Zenei kultúránk nyomában a Rubato Band fúvószenekar

Marcaltő - A csornai Kerényi György Művészeti Iskola növendékeiből és a marcaltői Rubato Művészeti Egyesület tagjaiból álló Rubato Band fúvószenekar az őszi szünetben négy napot töltött Kárpátalján.

Nagy Imre

Mivel a zenekar vezetője kárpátaljai származású, természetesen adódott a helyszín kiválasztása.

– Nagy öröm és meglepetés volt, hogy nyertünk ezen a pályázaton. Mindenképpen az őszi szünetben akartuk megvalósítani a programot, mert a zenekar tagjai általános- és középiskolások, egyetemisták. Október 30-án este indultunk Csornáról, és másnap reggel érkeztünk a beregszászi Bethlen Gábor Magyar Gimnáziumba. Ennek kollégiumában volt a szállásunk. Meleg reggelivel vártak bennünket, majd az esti koncertre próbáltunk, hiszen zenekarunk munkájában most „vendégzenészek" is részt vettek, akikkel még nem dolgoztunk együtt. Ebéd után ellátogattunk a beregszászi Illyés Gyula Magyar Színházba. Itt természetesen betekinthettünk az öltözőkbe, jelmez- és díszlettárba, ismerkedtünk az előadások kulisszatitkaival. Balázsi József igazgató úr mesélt a színház viszontagságos történetéről is. Az első koncertünket Tiszapéterfalván adtuk, ahol a helyi művészeti iskola látott vendégül bennünket. Szívet melengető érzés volt, amikor a koncert végén a közönség állva tapsolt, és három ráadás darabot is „kikövetelt". Régi kollégáimtól sok szakmai dicséretet és kedves ajándékokat kaptunk – fogalmazott Orosz Árpád, a zenekar vezetője, a művészeti egyesület elnöke.

Koncert végén, a beregszászi művészeti iskola színpadán. Fotó: Rubato Band

A csapat a munkácsi várban. Fotó: Rubato Band

A pénteki nap a kirándulásé volt: a zenekar tagjai felmentek a munkácsi várba és a Vereckei-hágóhoz. Mindannyiuknak különleges élmény volt a történelmi helyeken sétálni. Szombaton Beregszásszal ismerkedtek. Megnézték a felújított főiskola épületét, a református templomot és természetesen a piacra is kimentek. Érdekesség, hogy a marcaltői iskola falát díszíti egy festmény, ami a beregszászi református templomot ábrázolja.

– Délután a Beregszászi Művészeti Iskola dísztermében koncerteztünk. Nagyon jó érzés volt bemutatni egykori tanáromnak, mit értem el magyarországi munkám során. Szakmai kérdésekről is beszélgettünk, és megállapodtunk, hogy folytatjuk a közös tehetséggondozó programot. Kárpátalján szegénység van, de az emberi kapcsolatok gazdagok: mindenhol szeretettel, barátsággal, kedvességgel fogadtak bennünket, csodálatos négy napot töltöttünk ott – mondta el a zenekar vezetője.