Hírek

2014.08.01. 13:17

Takács Szabolcs kormánymegbízott a feladatokról, kormányablakokról

A kormányhivatal működése soha nem egy emberhez köthető, együttműködésre van szükség, mondta Takács Szabolcs kormánymegbízott, aki egy hónapja vezeti a Veszprém Megyei Kormányhivatalt.

Balla Emőke

- A kormánymegbízott kabinetvezetője volt. Számított rá, hogy önt nevezik ki?

- A megyei kormányhivatal átadása után, 2011-től dr. Kovács Zoltán kormánymegbízott mellett dolgoztam, kabinetvezetőként az volt a feladatom, hogy a munkáját segítsem. Sokat dolgoztam vele, mint települési polgármester, a pápai kistérségi társulás elnökhelyettese, a megyei közgyűlés tagja. Sokat tanultam tőle, nagy munkabírású ember, a megyei kormányhivatal élén is maradandót alkotott, neki is köszönhető, hogy a Veszprém Megyei Kormányhivatalt a legjobbak között tartják számon. Én is szeretek dolgozni, eredményorientált vagyok, azt gondolom, ezért is lehettem a közvetlen kollégája. Eddigi pályafutásom során úgy alakult, hogy egy időben több pozícióban is helyt álltam. Ma is tíz-tizenkét órákat dolgozom, a kormánymegbízotti feladatot hivatásnak tekintem. Az, hogy a hivatal kialakítása óta kabinetvezető voltam, jelentősen könnyíti most a munkámat. Biztosítható a folytonosság.

- A közigazgatás rendszere kialakult, egy működő rendszert kell irányítani.

- A közigazgatási reform megtörtént, a kormányhivatalok, mint a területi közigazgatás legfontosabb és legmeghatározóbb hivatalai, jól működnek. A 2011-es döntésben dr. Navracsics Tibornak, aki miniszterként a területi közigazgatás átalakítását kezdte és irányította, nagy szerepe volt. A reform megvalósult, de még vannak feladataink; a miniszterelnök további feladatokat szán a kormányhivataloknak, ezekről korai volna még beszélni.

- Hány embert fog össze a kormányhivatal, mekkora a költségvetése?

- A hivatal engedélyezett létszáma 1337 fő, 10 járási hivatal, 16 szakigazgatási szerv tartozik ide, a törzshivatalban 6 főosztály és két önálló osztály működik. Költségvetésünk közel hat és félmilliárd forint. A hivatal takarékos gazdálkodást folytat. Nincs hiányunk, sőt, 2011 óta nem is volt. Az előző évi pénzmaradványokból tudtunk fejlesztéseket végrehajtani, idén is ezt tettük. A kormányhivatal működése soha nem egy emberhez köthető; egy vezető sem, én sem tudnám egyedül jól működtetni, együttműködésre van szükség. A későbbiekben is minden vezetőre számítok, de nemcsak a vezetőkre, hanem az ügyintézőkre is, hiszen ők azok, akik közvetlenül találkoznak az ügyfelekkel a kormányablakokban, okmányirodákban, egyéb ügyfélszolgálati pontokon.

- Korábban is hangsúlyozták az ügyfélbarát közigazgatás fontosságát.

- Így van. Továbbra is úgy látjuk, hogy ez az alapvető cél kell, hogy vezérelje működésünket. Minden járási hivatalvezető fontos szerepet kap a következő időszakban; azt várjuk tőlük, hogy partnerként jelenjenek meg az adott városokban a települések polgármesterei mellett, a magyar államot, a kormányt képviselve. Fontos, hogy empatikusak legyenek, úgy vezessék a járási hivatalt és a járási szakigazgatási szerveket, hogy az állampolgárok elégedetten távozzanak a hivatalból.

- A járási hivatalokat említette. A veszprémi pár napja költözött új helyszínre.

- A veszprémi hivatal munkáját eddig is az ügyfelek megelégedésére végezte, de ezt nehezítette az, hogy több helyszínen működött. A hivatal most egy helyre, egy ingatlantömbbe került, egy közigazgatási központot hoztunk létre. Utoljára, július 18-án költözött a járási népegészségügyi intézet az épületbe, 28-án kezdte meg működését a kormányablak, a megyében a legnagyobb, tizenhárom munkaállomással, Pápán lesz majd egy ugyanilyen méretű. A Vörösmarty téri volt okmányiroda csökkentett nyitva tartással továbbra is végez okmányirodai feladatot, egészen addig, míg az is át nem alakul kormányablakká. A reggel 8 és este 8 óra között nyitva tartó új kormányablakban okmányirodai ügyeket is intézhetnek az állampolgárok. A megyeszékhelyen két nagy kormányablak lesz, egymás mellett, azért, hogy az ügyfelek várakozási idejét csökkenthessük és a hatékony, gyors ügyintézést még inkább megvalósíthassuk.

- Hol és mikor jönnek létre kormányablakok?

- Összesen tizenöt kormányablak nyílik Veszprém megyében, a korábbi okmányirodák bázisán. Az első februárban Balatonfűzfőn jött létre, majd Balatonfüreden, Herenden és most Veszprémben, terveink szerint idén Devecserben, Ajkán, Pápán, Berhidán és Zircen nyílik még kormányablak. Veszprémben várhatóan 2015 elején kezdi meg működését a tizenkét munkaállomásos kormányablak a Vörösmarty téren, így a jelenlegi, Budapest u. 3-5. számú épületben lévő kormányablakkal együtt huszonöt munkaállomás lesz a megyeszékhelyen. Az Óvári Ferenc utcai kormányablak befejezte működését, a megyei egészségbiztosítási pénztár ügyfélszolgálataként működik tovább.

- Tervezik-e épületek felújítását, korszerűsítését?

- Folyamatosak az igények, a megszerzett ingatlanállomány jó állapotának fenntartása is folyamatos. A takarékos gazdálkodásnak köszönhetően tavaly olyan pénzmaradvánnyal rendelkeztünk, amelyekből sok fontos állagmegőrző beruházást meg tudtunk valósítani. Egy uniós projekt keretében, a Nemzeti Munkaügyi Hivatal konzorciumi vezetésével ötvenhat munkaügyi kirendeltség újul meg az országban, ebből négy Veszprém megyében: a zirci, balatonalmádi, sümegi és az ajkai. A Nemzeti Rehabilitációs és Szociális Hivatal országos projektjében a Komakút tér 4. szám alatt működő rehabilitációs szakigazgatási szerv újul meg, korszerű ügyfélteret és korszerű vizsgálót alakítanak ki a negyedik és ötödik emeleten.

- A területi közigazgatásért felelős államtitkár, dr. Kovács Zoltán segítségére később is számíthatnak? Maradt a kapcsolatuk?

- Államtitkár úrral napi a kapcsolatunk, nem változott amiatt, hogy ő más pozíciót tölt be, én pedig az ő helyébe léptem. Azt gondolom, nyugodt szívvel hagyta itt Veszprém megyét, én pedig nyugodt szívvel tekintek arra, ahogyan ő vezeti az államtitkárságot. A közöttünk lévő személyes kapcsolat és baráti viszony továbbra is megmaradt.

- Azt mondta, tíz-tizenkét órát dolgozik. Jut ideje a családjára? Ha van szabadideje, mivel tölti?

- Pápai születésű vagyok, Bakonyjákón 2013-ig éltem, tavaly óta Farkasgyepűn lakom, ott építkeztem. Van egy fiam, Milán, aki ősszel hatodik osztályos lesz, estére hazaérek, az estéket együtt töltjük. A feleségem megértő és támogat, enélkül ezt a munkát kevésbé lehetne jól végezni. A család nyújtja a biztonságot és nyugalmat. Házasságkötésünk után fél évvel polgármester lettem Bakonyjákón, hasonló idejű elfoglaltsággal. A település vezetőjeként is tevékeny és aktív voltam, kerestem a feladatokat és a kihívásokat, fejlesztési lehetőségeket, nyolc év alatt a testülettel együtt sok mindent megvalósítottunk, amelyekre ma is büszke vagyok. A család nagyon fontos, a hétvégeket igyekszünk együtt tölteni. Szeretek kerékpározni, teniszezem, gyerekkori barátaimmal ma is szoros a kapcsolat, együtt ünnepeljük a névnapokat, születésnapokat, baráti összejöveteleket tartunk.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!