Hírek

2014.12.23. 21:46

Mizéria a vasút körül

Megyei körkép – A felreppent hírek szerint a 2010 után újraindított vasútvonalak némelyikén újra szüneteltetni kívánják a forgalmat. A minisztérium mindezt cáfolta.

Tremmer Tamás

Komoly járatritkításokra készülhetnek a vasutat választók, amit már talán a jövő év elején, azaz néhány héttel a 2014-2015-ös menetrend életbe lépése után nyélbe is szeretnének ütni az érintettek. Így kommentálta a kiszivárgott értesüléseket lapunknak Bödecs Barnabás, a Bakonyvasút Szövetség elnöke.

Forrásaik szerint a megrendelő Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) és az őt képviselő Közlekedéstudományi Intézet szakemberei által kidolgozott és a MÁV-START némely vezetője által is támogatott tervek alapján a távolsági vonatok mintegy négy százaléka kerülhet ki a menetrendből.  Úgy hallották, hogy a 2010-es kormányváltás után újranyitott mellékvonal közül több bezárható státuszba kerülhet. Így például a 14. számú, Pápa–Csorna közötti szakasz is. Szerencsére a Győr–Veszprém vonalról nem hallottak ilyen híreket.

Megkeresésünkre az NFM cáfolta a híreket. Kommunikációs főosztályuk a Naplóval közölte, az újranyitott vonalakon megmarad a vasúti közlekedés. A kormány érdekelt a kötöttpályás közlekedés fellendítésében, ezért is vezették be a regionális jegyeket és bérleteket – például a 14-es vonalon -, amelyekre 25 százalékos kedvezményt biztosítanak.

A Kelenföld – Székesfehérvár vonalon befejeződött a felújítás, ami Veszprémnek is jót tett: a menetrendi kínálat bővült, a menetidő csökkent. Az utazók számára szintén jó hír, hogy a 2020-ig terjedő fejlesztési időszakban a Székesfehérvár-Veszprém-Boba vonalon teljes pályarekonstrukciót hajtanak végre, ami tovább növelheti a vasút népszerűségét.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!