2014.09.18. 14:33
A világ diplomatái szüretelték a tihanyi szőlőt
A világ diplomatái és balatoni borászok szüreteltek együtt Tihanyban. A program célja, a nemzetközi kapcsolatok erősítése és a balatoni régió értékeinek bemutatása volt.
Az Egyesült Államok, Albánia és például Japán diplomatája is szerepelt a Tihanyban rendezett 17. Diplomata szüret vendéglistáján. Összesen 84 diplomata érkezett a félszigetre az egész világról. Jöttek nagykövetek és agrárattasék is. A már hagyományos program célja, hogy a vidékfejlesztéssel foglalkozó szakemberek találkozhassanak, tapasztalatot cseréljenek.
A meghívottak borebéden és borbemutatón vettek részt, valamint közös szüretbe fogtak a közeli szőlőben. A tavalyi egri helyszín után, ebben az évben Tihany és a Ferenc Pince Csárda adott otthont a Diplomata szüretnek, ahol a balatoni régió termékeivel is megismerkedhettek a vendégek.
Fotó: Prevics Éva
Fazekas Sándor földművelésügyi miniszter köszöntőjében felhívta a vendégek figyelmét, hogy a tavaly létrejött Nemzeti Borkiválósági Program díjazott borait is megkóstolhatják, a miniszter később együtt szüretelt a meghívott vendégekkel.
Az esemény díszvendége a Balaton Kör volt, melynek éppen az a célja, hogy a balatoni termékeket régiós és ne csak helyi szinten képviselje. A Balatoni Kör tavasszal alakult, most 21 tagja van, borászok, éttermek, cukrászdák egyéb magas minőséget kínáló vendéglátósok.
Kardos Gábor a Balatoni Kör elnöke a Naplónak elmondta: régiós arculatépítésbe akarnak kezdeni, mert szerintük fontos, mint ahogy már külföldön bevált gyakorlat, hogy Magyarországon is régiós szinten tudja magát képviselni a Balaton. Szerinte a Balatont mint márkát kell kínálni. Létrehoznák a Balaton termék védjegyet is. Bevezetnék a Balaton borát, mely egységes arculattal és minőséggel jelenne meg a piacon. Ennek részleteit a borászok ősszel ismerik majd meg, ekkortól lehet csatlakozni a kezdeményezéshez. A cél, hogy ha egy turista rápillant a boltokban egy palackra amin a Balaton bora címke szerepel, pontosan tudja, hogy mire számíthat. Kardos Gábor szerint szintén fontos, hogy felső -középkategóriás minőséget kapjanak a vásárlók, alsó -középkategóriás áron. Minden évben más bort választanának az év borának, az első évben valószínűleg rizlinggel indulna a kezdeményezés.