Hétvége

2014.08.29. 16:00

Üdülés termékbemutatóért

Az egyik pápai reklámújságban közzétett rejtvény megfejtésével kezdődtek Kovács Béláné gondjai. Nem ez volt az első eset, hogy beküldött ilyet, sőt, a nyeremény feltételét, a termékbemutatót is megtartotta, meg is kapta érte jutalmát.

Nagy Imre

Idén májusban is beküldött egy megfejtést, megszervezte a termékbemutatót, és várta azt a hölgyet, aki a kft. képviseletében majd megtartja az áruk ismertetését. Ám a céget képviselő hölgy, arra hivatkozva, hogy éppen nagy vihar van, és fél, siet haza, nem ment el a találkozóra.

- Mondtam neki, ez nem megoldás, akkor jöjjön, mert várjuk a beígért ajándékokkal együtt. Itt volt egy ismerősöm is, aki szintén szervezett termékbemutatót nekik, őt kétszer vágták át azzal, hogy nagy meleg van. Másnap aztán eljött a képviselő, és meghozta az ajándékokat. Legutóbb szintén beküldtem a megfejtést, és megegyeztünk a bemutató időpontjában, csütörtök délutánra hívtam az ismerősöket. Pedig a férjem már ellenezte, azt mondta, hagyjuk abba, nincs nekünk erre szükségünk. De hát a felkínált jutalom, a százezer forintos zalakarosi gyógyüdülés mindenképpen figyelemre méltó. Még ha nem is mi tudunk elmenni, elküldjük a gyerekeket. Azon a napon tízen voltunk. Készültem, sütöttem édes, meg sós süteményt, üdítőt vettem, és vártuk a vendéget. De hiába, mert újra csak nem ért ide - kezdte a történetet Kovács Béláné.

A nyugdíjas hölgy azt is elmondta, hogy előtte beszélt a cég képviselőjével, akivel egyeztette az időpontot. Azt mondta neki, ha jó lesz az idő, akkor az udvaron tartanák a bemutatót, mert ott jobban elférnek.

Kovács Béláné már nem ajándékot akar, azt szeretné, ha senki nem dőlne be azoknak, akik becsapni szándékoznak a vevőiket

- Ő erre kifejtette, hogy az udvaron nem lehet megtartani. Mondtam neki: rendben van, akikor a lakásban lesz. Szűkösen, de elférünk. Aztán a találkozó napján fölhívtak a cégtől, és érdeklődtek, hogy hányan vagyunk, kiket sikerült beszervezni . Akkorra már tíz ismerőst szedtem össze, hiszen a kikötés úgy szólt, hogy két házaspárnak mindenképpen részt kell vennie, az ajándék csak akkor jár. Mondtam nekik, az engem nem érdekel, mert úgyis csak egy bóvli. Hát az is, mert csak egy műanyag citromcsöpögtetőt kínáltak. Fölhívtam a céget, ahol közölték, nem teljesítettem a feltételeket, mert az udvaron nem lehet bemutatót tartani. Hiába erősködtem, hogy miután ezt már telefonon közölték velem, a lakásban egyeztünk meg, ezt nem vették figyelembe. Pedig erre tanúim is vannak. A hölgy, akivel beszéltem, kinyomta a telefont, mi meg itt voltunk tízen, de hiába. Másnap meglátogatott a cég képviselője, és kikérte magának az én előző napi hangnememet. Állította, hogy minősíthetetlen hangnemben beszéltem vele. Ez persze nem igaz, de hiába tagadtam, csak hajtotta a magáét. Aztán elvitte magával a résztvevők névsorát, egyenként felhívta őket, hogy megerősítsék abban, hogy én őt szidtam. Persze ez nem sikerült, hiszen ha nem mondtam rá nézve sértő megjegyzést, azt nyilván nem is hallhatta senki. Végül eljutottam odáig, hogy közöltem velük, hogy hajlandó vagyok elmenni a legvégsőkig. Nem a meg nem kapott ajándék, az elmaradt üdülés miatt, hanem azért, mert akaratomon kívül már másodszor ültettem fel az ismerőseimet. Ide citálom az embereket, és nem jön senki. Ez egy kész átverés. Hogyan képzelik, hogy ezt egy hatvankilenc éves nyugdíjassal meg merik tenni? - mondja Kovácsné, akinek most két üdülési lehetősége lenne, az egyik szeptember 30-ig él, a másik jövőre jár csak le. De ez csak sikeres termékbemutató esetén érvényes.

- Megtudtam időközben azt is, mert a fejemhez vágták, hogy egyébként ezek csak félévenként járnak , tehát hiába küldök be több megfejtést, azt nem veszik figyelembe. Azt akarták, hogy szeptemberben tartsak egy új bemutatót, akkor majd kapok egy újabb üdülési lehetőséget. De én erről hallani sem akartam. Azt szeretném, ha békén hagynának. Azt is megtudtam, hogy hiába megyek az igazgatóhoz a panaszommal, az szabadságon van, a panaszos leveleket meg egyszerűen összetépik. Szeretném, hogy a pápaiak tudják meg mi történt velem, és ne dőljenek be hasonló dolgoknak, mert ez félrevezetés fogalmaz a hölgy.

Természetesen megkerestem az illető kft.-t, és érdeklődtem a történtekről.

Véleményük szerint ők korrekt módon, szabályaik szerint jártak el. Kovács Béláné már évekkel ezelőtt is kapott tőlük üdülési lehetőséget jó megfejtéséért és a megtartott bemutatókért. Most is postázták számára az üdülési csekket, pedig állítják nem teljesítette a feltételeket, ami szerintük nem az első eset. Tovább az üggyel foglalkozni nem kívánnak.

Persze mindkét fél a maga igazához ragaszkodik, ezért nem számolhatunk be az ügy megnyugtató lezárásáról. Tételezzük fel, hogy mindkét oldalról félreértés történt, ezért a történet tanulsága annyi lehet, hogy az óvatosság és a körültekintés nem árt.

Az esettől elvonatkoztatva azt mindenképpen elismerhetjük, hogy számos rossz példa létezik a bemutatókkal kapcsolatban. Bár tartásuk nem ütközik jogszabályba, a vevőket túlságosan gyakran csapják be. A tavalyi évben mintegy 400 panasz érkezett a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Felügyelőséghez, ezek nagy része jogos volt. Az ellenőrzéseket nehéz lefolytatni, ha a szervezők például technikai okokra hivatkozva hirtelen lemondják az előadást, amivel általában idős, tapasztalatlan embereket kínálnak meg . Addig semmiféle szerződést ne írjunk alá, amíg el nem olvastuk figyelmesen az apróbetűs részt, vagy mindezt megbeszéljük a családdal.

És még valami. Sokan nem tudják, de a fogyasztókat 2014. június 13-a óta úgynevezett indoklás nélküli ellátási jog illeti meg a termékbemutatón vásárolt áru átvételének napjától számított 14 napon belül. Így bírósági eljárás nélkül is visszakaphatják a pénzüket, amennyiben elégedetlenek az áru minőségével.

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!