2022.12.18. 10:00
Egyre kevesebbet ,,képeslapozunk"
Bár még 30–40 éve is rendkívül népszerű volt Magyarországon a képeslapküldés, ma már nagyon kevesen vannak, akik ezzel a hagyományos megoldással küldenének ünnepi jókívánságokat a távol élő családtagoknak, barátoknak.
Forrás: canva.com
A képeslapok szerepét átvették az online megoldások, az emberek inkább csevegőalkalmazásokban, üzenetküldő applikációkban vagy rövid szöveges üzenetben, azaz sms-ben kívánnak boldog ünnepeket. A képeslapküldés a világon és Magyarországon is a 20. század elejétől terjedt el, és a második világháborút követően lett népszerű megoldás a távol élők köszöntésére.
A Magyar Posta Zrt. Társasági Kommunikációs Osztálya a Napló érdeklődésére azt közölte, hogy ma már nagyon kevesen adnak fel és vásárolnak képeslapot. Évente átlagosan 8–10 százalékkal csökkent a postákon eladott képeslapok száma. Azonban ünnepek közeledtével, így például karácsonykor jelentősen megnő a kereslet a képeslapok iránt.
– A képeslapok forgalmazásának jelentős részét, mintegy 35 százalékát a karácsonyi, 10 százalékát pedig a húsvéti szezonális forgalom adja, emellett a születésnapi, névnapi, egyéb köszöntő témájú képeslapok jellemzőek – derült ki kérdésünk nyomán.
A hagyományos képeslapok értékesítése mellett a Magyar Posta az ügyféligényekhez alkalmazkodva néhány éve kialakította online képeslapküldő szolgáltatását. Egy mobilalkalmazás segítségével ügyfeleik saját fotóikból állíthatnak össze személyes képeslapot és küldhetik el azt ismerőseiknek postai kézbesítéssel. A vállalat digitális és fizikai csatornáira is építő alkalmazás népszerű a felhasználók körében.
Megtudtuk azt is: ahogy a hagyományosan, úgy az applikáción keresztül feladott képeslapok értékesítésében is érződik a szezonális hatás: egyrészt a nyári és téli kikapcsolódásokhoz köthető (fesztiválok, külföldi-belföldi nyaralások), másrészt a hagyományos ünnepi (húsvét, karácsony, újév) időszakokban történő megrendelések felfutásában.