digitális kompetencia

2021.04.21. 11:30

Fejlesztik a tanárok digitális felkészültségét

Egy tavaly ősszel indult projektben a Veszprémi Szakképzési Centrum (VSZC) és az Insedo Kft. kidolgozott egy EU-konform rendszert, amely a tanárok számára szükséges digitális kompetenciaterületeket kijelölve – egészen a kezdőtől a professzionális szintig bezárólag – képes digitális fejlődésre ösztönözni az oktatókat.

Juhász-Léhi István

Pap Máté elmondta, a honlapon a regisztráció után azonnal elkezdhető a digitális kompetencia mérése

Fotó: Penovác Károly/Napló

A koronavírus-világjárvány egyik legnagyobb felismerése az volt, hogy van még mit fejleszteni az oktatók digitális felkészültségén. Az Insedo és a VSZC közös innovatív programja ezt a célt támogatná.

Pap Máté, a Veszprémi Szakképzési Centrum kancellárja a projekt keddi sajtótájékoztatóján elmondta, egy EU-konform mérőrendszert sikerült közösen megalkotniuk, miközben közel fél év alatt elkészült egy honlap, ahol egy regisztráció után a digitális kompetencia mérése azonnal elkezdhető.

Kavalecz Gábor, a VSZC főigazgatója úgy fogalmazott, a pandémia nagy kihívások elé állította az oktatóikat. – A digitális oktatás és a 21. század kihívásainak is szeretnénk megfelelni. A szakképzési centrumunk alapvető prioritásként kezeli oktatói továbbképzését – hangsúlyozta.

Pap Máté elmondta, a honlapon a regisztráció után azonnal elkezdhető a digitális kompetencia mérése
Fotó: Penovác Károly/Napló

Kavalecz Gábor elmondta, a mérésben való részvétel önkéntes, ami után várják a visszajelzéseket. Hozzátette, első körben az oktatóik közel 70 százaléka regisztrálta magát a részvételre, de bíznak benne, hogy a jelentkezők száma nőni fog. A főigazgató beszélt arról is: fontos, hogy minél több visszajelzést kapjanak az oktatóktól a további fejlesztésekre, és a projekt sikere esetén más szakképzési centrumok, tankerületek is átvehetnék ezt tőlük.

Horváth Miklós, az Insedo Kft. ügyvezetője a sajtótájékoztatón elmondta, a projekt módszertanánál egy nemzetközi rendszert és hat kompetenciaterületet vettek alapul. Ezek a következőek: szakmai elkötelezettség, digitális források, tanítás és tanulás, értékelés, a tanulók támogatása, valamint segítségnyújtás a tanulók digitális kompetenciáinak fejlesztéséhez. Mindezek alapján a digitális felkészültséget a nyelvvizsgához hasonló módon, A1–C2 skálán méri a rendszer, majd az eredmény ösztönzést ad a továbblépésre.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában