Sokan várnak felvételre

2021.02.23. 07:00

Fejlődik a Széki-tavi Horgászegyesület

Az ajkai székhelyű Széki-tavi Horgász­egyesület a 2016-os vezetőváltás óta folyamatosan fejlődik. Mostanra legalizálták az építmények nagy részét, és egy pályázati támogatással a horgászok, családok még kedveltebb paradicsomává tehetik az ország legjobb öt horgász­egyesülete között szereplő csoportot.

Tóth B. Zsuzsa

A Széki-tavi Horgászegyesület pályázati támogatással újítja fel a halőrházat, de az összegből számos más, régóta húzódó hiányosságot is pótolnak Fotó: Györkös József

Amint azt Dolfinger Mátyás elnöktől megtudtuk, az 1200 fős tagság létszámán már nem lehet emelni, közben azonban kétszázötvenen várják, hogy bekerülhessenek. Az egyesület 2017-ben pályázott turisztikai fejlesztésekre, a Terület- és településfejlesztési operatív program keretében 93 millió forinthoz jutottak. Azonban a felépítmények legalizálása, a területvásárlások, jogi procedúrák miatt csak a tavalyi év őszén kezdődhetett a kivitelezés. Ugyanis amikor átvette az új vezetés az egyesületet, már lejárt a tó használatára vonatkozó szerződés, arra újra kellett pályázni.

– Elkezdtük a halőrház felújítását, bővítését, megújul uniós színvonalon a mellette levő játszótér, 2,5 kilométer hosszú tanösvényt alakítunk ki a környék élővilágát bemutató információs táblákkal. Tíz mobil illemhelyet, húsz felnőtt- és gyermekkerékpárt vettünk, továbbá tíz csónakot. A 6,5 kilométer kerületű tavat körbe lehet kerékpározni. A mozgáskorlátozottak részére új stég épül, mellette térköves út készül, és megvalósul egy régi vágyunk egy legálisan készülő híd lefektetésével. Az utóbbihoz vezető utat ugyancsak kialakítjuk. A jövőben a korábbi két bejárat helyett csak Ajka felől lehet majd megközelíteni a tavat. Nem volt elég területünk, azt is tudtunk vásárolni mintegy 900 négyzetméternyit, hogy a 3,5 tonnás új híd megközelíthető legyen. Mindez várhatóan április második felére elkészül – mondta a héttagú vezetést képviselő elnök. Hozzátette, hogy amint a járvány engedi, idén újra vezetőválasztást tartanak, a következő öt évre vonatkozóan dönt majd a tagság.

– Rendbe tettük az egyesületi életet, sokan látogatnak hozzánk a családi napokra, az évi háromszori horgászversenyre, rengeteg a kiránduló. Örvendetes, hogy egyre több a gyermek horgász, és a fiatal horgász hölgyek aránya is nő.

Fotó: Györkös József

– Évi 120 millió forintból gazdálkodunk, az összeg nagy részéből, 90 millióból vásárolunk halat a horgászok kedvéért. Annak a zöme, mintegy 350-400 mázsa ponty, 25 mázsa süllő, 15 mázsa csuka. Az elmúlt öt év alatt 500 nagy, 6–20 kilogrammos pontyot telepítettünk a tóba a bojlis horgászoknak. Azonban a jövőben sem tervezünk bojlis tavat kialakítani. A tavalyi évet kilencmillió forinttal vettük át és 19 millióval zártuk, elégedettek vagyunk. Egyre nagyobb az érdeklődés a vendégek részéről a hely iránt, a tavalyi év során 12 ezer napijegyet adtunk el, valamint hozzávetőlegesen 10 ezer bojlis horgászt fogadtunk – mondta Dolfinger Mátyás.

A tervek között szerepel egy előülepítő tó kialakítása a vízminőség őrzése érdekében. E célból és az iszapgazdálkodás érdekében több szakembert is felkértek a tó rendszeres vizsgálatára. A meglévő két, összesen nyolcszemélyes faház mellé újabbakat állítanának, hiszen nagy az érdeklődés a szálláshely iránt. Sokan kihasználják a lehetőséget, a sátorozók körében ugyancsak népszerű a tó partja. Annál is inkább, hiszen egész évben lehet horgászni, csak a jegesedés szab korlátot a sportnak.

– Jó kapcsolatot ápolunk a térség településeivel, a kistérségi napokon több mint húsz községből érkeznek hozzánk szórakozni vágyók. Helyet adunk gyermeknapoknak, az ajkai nyugdíjascsoportok rendezvényeinek. A járvány idején sem volt zárva a tó, sokan ide jöttek pihenni, de nem tudunk róla, hogy a vírus itt felütötte volna a fejét. Mivel a járvány miatt felmondtak a korábban alkalmazott halőrök, a biztonság és a tó működése érdekében új halőröket vettünk fel, napi nyolc órában – tette hozzá Dolfinger Mátyás.